Electrocasnicele se vand bine pe internet in prima parte a saptamanii, de dimineata pana la pranz.
Internautul roman consumator de produse electronice cumpara cel mai des telefoane, televizoare si masini de spalat cu incarcare frontala, precum si produse mici - MP3 - playere, ondulatoare de par, arata analizele altex.ro, in timp ce reprezentantii Domo au observat in ultimele luni cresteri considerabile la vanzari pe segmentul video-IT. „Clientii plaseaza comenzi mai ales in prima parte a saptamanii, intre orele 10.00 si 14.00, iar spre seara, intre 19.00 si 21.00”, potrivit reprezentantilor Domo.
Romanii au inceput sa prinda tot mai tare gustul cumparaturilor facute din fata calculatorului, astfel ca lanturile care comercializeaza electronice si electrocasnice au pregatit pentru anul acesta ofensive puternice in „.ro”.
In timp ce grupul Altex va lansa pe piata un nou brand exclusiv on-line, in cateva luni, si va continua procesul de reconstructie a altex.ro si mediagalaxy.ro, Domo si-a propus sa investeasca in promovarea si dezvoltarea magazinului on-line. Flanco si Flamingo, din 2005 parte a aceluiasi grup, vor miza anul acesta pe imbunatatirea volumului de vanzari.
Informatiile, pe primul loc
De la simple locuri de postat oferte in urma cu cativa ani, magazinele virtuale ale lanturilor de electronice si electrocasnice au evoluat catre canale de vanzare aditionale. Serviciile pe care site-urile le ofera s-au dezvoltat in paralel: plata on-line, comparatie de produse, filtre, cautare dinamica, iar Altex vrea sa implementeze chiar si un dictionar de termeni. Unii retaileri ofera chiar si reduceri doar pe on-line, Domo, Flanco, Flamingo, de la saptamani dedicate unor anumite categorii de produse la reduceri permanente de pana la 10a din pretul afisat in magazinul traditional. Altex spune ca-si mentine promisiunea celor mai mici preturi si in magazinul virtual, motiv pentru care nu schimba preturile in „.ro”.
Rezultatele: Domo a avut anul trecut vanzari de 2,5 milioane de euro pe on-line, iar pentru anul acesta se asteapta la o triplare a afacerii. Altex si-a triplat traficul din august anul trecut si pana acum si merge in on-line pe ideea unei platforme de servicii cu valoare adaugata in care informatiile livrate catre client sunt prioritare.
Desi nu dezvaluie prea multe informatii despre lansarea brandului exclusiv on-line, Ana Bogdan, e-Business Director la Altex, este de parere ca in piata de profil se simte nevoia unei specializari.
Cel putin 24 de ore pana la livrare
Ideea potrivit careia televizorul pe care l-ai comandat de pe net la pranz iti ajunge acasa in aceeasi zi este mai degraba un mit. Oricat de mult au incercat sa-si optimizeze reteaua logistica, retailerii nu pot livra comenzile in mai putin de 24 de ore, in principal din cauza infrastructurii precare. Reprezentantii Domo spun ca termenul maxim de livrare pentru articolele de pe site este de cinci zile. „Vom avea in curand si servicii express”, spun acestia. La flanco.ro si flamingo.ro poti sa astepti pana la cel mult o saptamana, in timp ce Altex incearca sa scurteze termenul maxim la 48 de ore prin livrarea produselor din cel mai apropiat magazin si nu de la depozit.
LANSARE
In magazin sau pe internet?
Pe portalurile Flanco si Flamingo functioneaza de cateva luni un concept interesant: orientarea ofertelor de produse catre specificul comertului electronic. De exemplu, lansarea Windows Vista s-a realizat simultan pe site-urile Flamingo si in reteaua de magazine, pe data de 1 ianuarie.
„O alta lansare pe care o vom realiza va fi cea a celui mai asteptat produs de gaming de pe piata europeana: Sony PlayStation 3, lansare care va fi realizata pe site-urile Flamingo si in reteaua de magazine, in acelasi timp cu lansarea acestui produs la nivel european”, ne-a declarat Jiri Rizek, directorul general al Flamingo.