Cei mai mulţi dintre românii de peste 15 ani folosesc avantajele Internetului doar pentru a discuta cu familia sau cu prietenii. Prea puţini se documentează sau efectuează alte operaţiuni.
Expresiile "vorbim pe mess" sau "îţi trimit pozele pe messenger" le auzim din ce în ce mai des, pe măsură ce tinerii aleg modul de comunicare prin intermediul netului, în detrimentul telefonului.
Există multe şi variate avantaje faţă de comunicarea telefonică: se pot trimite informaţii tip fişier gratuit, se poate vorbi gratuit şi aşa mai departe. Acestea sunt relevate şi de studiul GfK, cercetare care analizează obiceiurile de utilizare a internetului de către români, inclusiv a reţelelor sociale.
"În România, Internetul este folosit în principal pentru «a sta de vorbă» cu prietenii sau cu familia şi pentru distracţie. Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant într-o măsură mult mai mare: 63% dintre utilizatorii de internet din oraşele României, faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele", se arată în studiu.
Unul dintre marile dezavantaje ale acestei activităţi intense pe net este, după cum bine se tem marile corporaţii, că scade productivitatea. Mai mult, timpul îndelungat petrecut pe internet creşte vulnerabilitatea în faţa diferitelor atacuri cibernetice.
Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau cu familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
Nu prea plătim facturi sau cumpărăm on-line
În România, Internetul este folosit prea puţin ca sursă de informare, mai mult serveşte pentru divertisment. Fapt arătat şi de studiul GfK. În mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă on-line muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fişiere audio, iar 31% descarcă fişiere video.
Cu toate acestea, reuşim să-i găsim Internetului şi alte utilităţi, care de la un an la altul devin tot mai accesate. "Este folosit de un număr tot mai mare de utilizatori pentru a face cumpărături, pentru a face plăţi sau pentru a-şi administra conturile bancare", se mai arată în studiul GfK.
În ţările analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpără on-line produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzacţii bancare, iar 31% plătesc facturi folosind acest canal.
Sute de milioane de ameninţări
Potrivit unui studiu realizat de Kaspersky Lab, în al doilea trimestru al acestui an, sistemele de securitate au blocat peste 540 de milioane de ameninţări din întreaga lume. Ţinta preferată a fost China, urmată de Rusia, India şi SUA.
Una dintre cele mai des folosite metode de infectare a computerelor este exploatarea vulnerabilităţilor software. Hackerii utilizează coduri malware special create pentru fiecare tip de vulnerabilitate pentru a accesa computerele-victimă.
"În România, internetul este folosit în principal pentru a sta de vorbă cu prietenii sau cu familia şi pentru distracţie." SPECIALIŞTII GFK
ATACURI CIBERNETICE
Topul statelor care găzduiesc servere malware