Aproximativ 90% din cei peste 100.000 de debitori persoane fizice de la care reprezentanţii Coface încearcă să recupereze datoriile au debite către bănci.

Adică, există destul de mulţi români care iau credite de la bănci şi nu mai pot sau nu mai vor să le plătească.

Pe locul doi, la mare distanţă după datoriile din sistemul bancar se situează cele catre firmele de telecomunicaţii precum Vodafone şi Orange care apelează la Coface pentru a recupera banii datoraţi de unii clienţi pentru facturile telefonice.

Adrese şi numere de telefon greşite

Valoarea medie a creanţelor cetăţenilor este de 600-700 de euro, a declarat, ieri, Constantin Coman, managerul pe problemele legale ale recuperatorilor de la Coface România. Potrivit acestuia, persoanele fizice care nu îşi plătesc ratele sau facturile telefonice la timp întârzie, în general, între 90 şi 120 de zile. Principala cauză a întârzierilor la plată pe segmentul cetăţenilor este faptul că, de foarte multe ori, aceştia declară băncilor date de contact incorecte. Alte cauze care întârzie plata ratelor sunt pierderea serviciului, un deces în familie şi fraudele.

Potrivit specialistului Coface, perioada de colectare a datoriilor de la clienţii persoane fizice poate dura între patru şi şase luni. Între timp, compania face presiuni asupra datornicilor prin telefoane, notificări scrise către angajatori şi giranţi, vizite la domiciliu, ajungându-se, în unele cazuri, chiar la instanţa de judecată.