Românii dau mai puţini bani pe servicii

Românii au alocat anul trecut mai mulţi bani pentru produsele nealimentare şi alimentare şi mai puţini pentru servicii.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), în 2008, comparativ cu  2007, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut  cu 13%.

Creşterea provine din vânzarea de:

•produse nealimentare, cu o creştere de +14,4% •produse alimentare, băuturi şi tutun,  cu o creştere  de +11,4%

În 2008, comparativ cu anul 2007, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule a crescut  cu 15,7%.

Volumul cifrei de afaceri la comerţul cu  autovehicule, motociclete, piese şi accesorii aferente, întreţinerea şi repararea autovehiculelor a crescut cu peste 18%, iar la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule cu 12%.

În ceea ce priveşte serviciile de piaţă pentru populaţie, volumul cifrei de afaceri a scăzut cu 0,3%.