România se vinde la bucată! Au ajuns în pragul disperării. Pandemia i-a pus la pământ

Sursa foto: pixabay

Pandemia provocată de virusul SARS-Cov-2 a adus multe schimbări la nivel mondial, însă și în țara noastră. Restricțiile din ultimii ani au afectat mediul de afaceri din România, mai ales pe cele micuțe. Patronii nu mai reușesc să facă față situației, așa că își vând cafenelele, restaurantele sau camionetele cu mâncare. Având în vedere că ne află în plin val cinci, nu prea sunt cereri pentru astfel de afaceri, așa că ele se vând extrem de ieftin.

Micii afaceriști din România au fost puși la pământ de pandemia provocată de virusul SARS-Cov-2. Restricții impuse de autorități au limitat drastic activitatea din restaurante, cafenele sau afaceri stradale cu mâncare. Patronii au ajuns la capătul puterilor și vor să își vândă afacerile, însă cui.

Restricțiile sunt încă valabile, România fiind în plin val 5 al pandemiei, așa că sunt puțini cei interesați de achiziția unui restaurant sau a unei cafenele de mici dimensiuni. Tocmai din acest motiv patronii se plâng că sunt nevoiți să vândă sub prețul normal al pieței, însă astfel nu își pot recupera banii pierduți în ultimii ani.

Patronul unui fast-food din Capitală a decis să vorbească deschis despre situați prin care trece. A deschis această afaceri în urmă cu șase ani, iar totul părea să meargă bine. Din păcate, a venit pandemia iar situația s-a schimbat radical. Vânzările s-au înjumătățit, însă se confruntă și cu o criză de personal. Din cauza acestei situații, este nevoit să își vândă afacerea cu 7.000 de euro, o treime din suma investită.

„Se vinde cu totul, inclusiv cu aparatura care este necesară, frigiderul, frigiderul este nou, hota care e în față, spate, tot ce se vede. Aici în spate, camere de supraveghere, chiuveta inox, încă un aparat pe spate, masa, congelatorul.

M-am dus în total la 21 mii de euro. O vând ca e foarte greu cu oamenii, mi-a fost greu o perioadă, am stat vreo 3 luni de zile eu aici, nu am avut personal, și a trebuit să stau eu la muncă”, spune Ioan Mihăilă, patronul unui fast-food din Capitală, pentru ProTv.

Afaceri la cheie se vând cu 4.000 de euro în pandemie

Mihăilă nu este singurul care a decis să își vândă micuța afacere din cauza pandemiei. Pe platformele specializate sunt extrem de multe astfel de anunțuri. Marea majoritate a afacerilor care sunt scoase la vânzare sunt din domeniul ospitalității și din industria de înfrumusețare. Prețurile în această perioadă pornesc de la 4.000 de euro și pot ajunge până la zeci de mii, în funcție de dimensiune sau aparatură.

„Cei care vând, vând probabil de nevoie, că nu mai pot să mai funcționeze, cei care cumpără ar trebui să existe o cerere numai că în acest moment nimeni nu vrea să își asume o problemă, să transfere din partea altcuiva o problemă. Greu de resuscitat pentru că ele vedeți că nu sunt vândute pentru că sunt afaceri în creștere, ci sunt afaceri cu probleme”, a explicat președintele Consiliului Național al IMM din România.

„La polul opus avem un interes foarte mare pentru afacerile cu energie verde și afacerile din online, pandemia a sabotat într-o oarecare măsură comerțul online din pricina întârzierilor cauzate la importuri, dar cu toate acestea, online-ul ne-a dovedit încă o dată că este un pilon extrem de puternic și important pentru mediul de afaceri”, a declarat managerul unei platforme de vânzări afaceri.