România are un drum naţional de PĂMÂNT. Răzvan Cuc: Este o ruşine naţională

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a solicitat, joi, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, Ovidiu Laicu, să găsească soluţii urgente pentru aplicarea unui tratament bituminos pe drumul naţional DN 24 C, singurul drum naţional de pământ din judeţul Botoşani.

Cuc, care a efectuat, joi după-amiază, o vizită pe acest tronson de drum, consideră că soluţia este una provizorie, absolut necesară până la finalizarea procedurilor de desemnare a unui constructor care să asfalteze DN 24 C, care face legătura între localităţile Manoleasa şi Rădăuţi Prut.

"Am discutat cu domnul director de la DRDP Iaşi căruia i-am cerut ca în cel mai scurt timp să găsească o soluţie pentru aplicarea unui tratament bituminos pe toată porţiunea de drum naţional DN 24 C, ulterior urmând ca noi să demarăm procedura de achiziţie pentru proiectare şi execuţie. Drumul nu poate rămâne în această stare. Aştept evaluarea şi impactul bugetar pe care îl va avea, astfel încât să alocăm sumele necesare în vederea demarării lucrărilor de întreţinere pe acest sector de drum", a afirmat ministrul.

Răzvan Cuc a dat asigurări că procedurile de achiziţie publică pentru desemnarea firmei care va efectua modernizarea DN 24 C se vor finaliza până la sfârşitul lunii august a acestui an. "În momentul de faţă, studiul de fezabilitate al obiectivului de investiţii 'Modernizarea DN 24C' este finalizat, dar asta nu înseamnă că poate fi scos la licitaţie şi bugetat. Mai sunt câteva etape de parcurs, pentru ca acest lucru să fie finalizat, şi anume elaborarea unei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, astfel încât să putem prinde în buget acest obiectiv de investiţii. Ulterior, vom scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia acest tronson de drum naţional. Lucrul acesta, din estimările pe care le-am primit de la companie, se vor întâmpla în perioada sfârşitul lunii august", a precizat Cuc.

Ministrul Transporturilor recunoaşte că DN 24 C "este o ruşine pentru România", însă crede că o parte de vină pentru starea actuală a drumului revine Guvernului Cioloş, care nu a alocat în 2016 fonduri pentru conservarea lucrărilor efectuate în 2014 şi 2015, pentru care au fost cheltuite peste trei milioane de lei.

Asfaltarea drumului de pământ DN 24 C ar costa bugetul de stat 109 milioane de lei. Vizita ministrului are loc la patru zile după ce proprietarii de maşini din localităţile tranzitate de DN 24 C au protestat faţă de starea proastă a drumului.