România a dat lovitura în plină pandemie. Cum am cucerit Europa

Exporturile de mâncare românească realizate prin rețeaua de magazine Lidl din Europa au ajuns la 59 de milioane euro în 2018, dublu față de anul precedent.

Lanțul de magazine ael retailerului german Lidl a facilitat exportul de produse românești în valoare de 59 milioane de euro în 2019, de două ori mai mult față de anul anterior.

Compania se află însă și în topul importatorilor de produse agroalimentare din România, fiind totodată și cel mai mare importator de lactate și produse din lapte la nivel național.

Lidl, cel mai mare importator de produse agroalimentare din România

Retailerul german Lidl, cel mai mare importator de produse agroalimentare din România, a facilitat exportului de produse autohtone către magazinele Lidl din Europa în valoare de 59 milioane de euro, în 2019.

Valoarea s-a dublat

Valoarea este dublă față de 2018, spre exemplu, când valoarea exporturilor intermediate s-a cifrat la 28 de milioane de euro. “Acesta este un obiectiv important pe care îl dorim să îl menținem”, se arată în raportul de sustenabilitate al Lidl pentru 2019, lansat recent de companie.

De altfel, conform sursei citate, peste 80% dintre furnizorii de bunuri și servicii ai Lidl sunt din România, cu o creștere de 11% față de anul anterior, iar cantitatea de fructe și legume românești a fost cu 23% mai mare.

Retailerul a reușit ca, în sezon, peste 80% din cantitatea de fructe și legume din Piața Lidl, să provină de la producători români. Peste 92.000 de tone de fructe și legume românești au fost comercualizate anul trecut de retailerul german.

Conform datelor obținute de la Insitutul Național de Statistică, Lidl este și cel mai mare importator de produse agroalimentare din România, dar și cel mai mare importator de lapte.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial, scrie Enonomica.