Rivalul din umbră al maşinilor premium germane de clasă medie

Honda Accord, un autoturism japonez de segment D, elegant şi deosebit de bine echipat, face, totuşi, anticameră pentru a intra în clubul select reprezentat de "tridentul mediu" german Audi A4 - BMW Seria 3 - Mercedes- Benz Clasa C.

Încă de la apariţia noii generaţii Accord, Honda a încercat un exerciţiu financiar destul de riscant - creşterea preţurilor şi plasarea lor în imediata vecinătate a celor propuse de brigada premium germană Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes- Benz Clasa C. Strategia producătorului nipon a pornit de la convingerea că noul Accord - acum şi după un facelift discret - nu este cu nimic mai prejos decât modelele enumerate anterior.

Românii nu au ochi (şi bani de dat) pentru Accord În România, cel puţin, rezultatele comerciale indică o situaţie care n-ar trebui să fie pe placul Honda. Potrivit APIA, în primele opt luni ale anului au fost livrate 108 unităţi Accord. Pe acelaşi interval, Volkswagen a "măritat" nu mai puţin de 1.475 de Passaturi, gama Opel Insignia a contabilizat 675 de comenzi, iar Skoda s-a despărţit de 609 unităţi Superb. Încă şi mai incomod, toate cele trei modele premium germane - Audi A4 (316 unităţi livrate), BMW Seria 3 (168) şi Mercedes- Benz Clasa C (315) - s-au "mişcat" mai bine decât Accord.

Eleganţă cu "tăieturi" agresive

Berlina ajustată estetic Honda Accord emană un aer sobru şi elegant, ajutată de proporţiile atent gândite, dar şi de numeroasele "tăieturi" agresive preferate rotunjimilor bonome. La interior se remarcă numaidecât mulţimea de butoane (numai pe volan sunt 16), materialele de bună calitate şi îmbinările executate cu precizie. Echiparea Executive pune la dispoziţie un întreg arsenal de dotări care uşurează misiunea şoferului şi, în general, fac viaţa la bord mai plăcută. Fără consum inutil de adrenalină. Şi benzină "Benzinarul" de 2.0 litri (un compromis între performanţe şi costuri), transmisia manuală impecabilă, direcţia alertă şi trenul de rulare mai degrabă confortabil conlucrează plăcut şi se pretează unui stil de condus relaxat, fără consum inutil de adrenalină şi benzină. Honda Accord este o maşină competentă şi plăcută, în pofida complexităţii tabloului de comandă şi a unor neajunsuri care pot deveni agasante - spaţiu redus pentru pasagerii din spate, portbagaj îngust sau navigaţie care acoperă rudimentar harta României.

Pe de altă parte, Accord- ul mai are "de tras", pentru a convinge publicul că reprezintă o alternativă la modelele premium germane.

DRIVE-TEST EVZ Honda Accord 2.0 Executive Lungime/lăţime/înălţime: 4,72/1,84/1,44 metri Capacitate portbagaj: 464 l Motor: benzină, 1.997 cmc, 156 CP, 192 Nm, 162 g/km Transmisie: 2x4, 6+1 M Performanţe: 9,4 s (0-100 km/h), 215 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 7 l/100 km Consum în test: 7,5 l/100 km (minim), 14,3 l/100 km (maxim) Dotări (selecţie): airbaguri (frontale, laterale, cortină), controlul tracţiunii şi stabilităţii (VSA), climatizare automată, bluetooth, sistem audio premium (subwoofer, port USB, AUX), navigaţie, cruize-control, senzori de parcare (cameră video posterioară), faruri bi-Xenon, jante din aliaj, scaunele electrice faţă, tapiserie din piele. Preţ de listă cu TVA: 30.355 de euro Alternative (preţuri de listă cu TVA): Volkswagen Passat 1.8 TSI Highline (160 CP, 25.499 de euro) Ford Mondeo 1.6 Ecoboost Titanium (160 CP, 25.200 de euro).