Ministrul Educației, Pavel Năstase, vrea să revizuiască manualele școlare. De asemenea, va crește numărul orelor predate în școli
Alt mandat, altă strategie în Educație!
„Aş vrea ca într-un an de zile să facem această revizuire a tututor programelor şcolare, începând de la clasa a 1-a până la clasa... Avem manuale noi pentru clasele I-IV. S-a întrebat cineva dacă aceste manuale sunt potrivite sau nu? A făcut cineva o evaluare de genul ăsta? Eu vreau să fac lucrul ăsta, dar să fac ca sistem de învăţământ pentru că eu trebuie să mă corelez ce se face în învăţământul primar cu ce se face în învăţământul gimnazial şi cu ce se face mai departe la liceu. Suntem în proces de reînnoire a manualelor. Anul acesta este rândul manualelor de clasa a V-a. Dar, dacă nu privim ca sistem, şi nu plecăm de la cele opt competenţe care sunt la nivel european şi cu dezvoltarea acestora pe competenţe specifice – primar, gimnazial şi liceal – atunci există riscul să apară suprapuneri. Această revizuire totală şi sistemică – de la clasa I la clasa a XII – va fi una laborioasă, care să scoată în evidenţă toate problemele care ţin de conţinutul manualelor”, a detaliat ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, la Europa FM.
Pavel Năstase, ministrul Educației
Ministrul Educaţiei a subliniat că va începe revizuirea manualelor „de mâine”. De asemenea, Năstase a menționat faptul că numărul orelor predate în școli va crește.
„Ca să simplificăm manualele trebuie să umblăm la programele cadre, apoi la programele şcolare. Manualele nu vor fi abandonate, ci doar actualizate. De exemplu, dacă se ajunge la concluzia că anumite capitole sunt depăşite din punct de vede al conţinutului sau nu sunt conforme cu ciclul respectiv, le scoatem”, a continuat Pavel Năstase.
Evaluările naționale
„Până la gimnaziu, n-ar trebui să avem aceste evaluări asupra copiilor. Ei sunt într-o perioadă de dezvoltare a capacităţilor de gândire. (...) Deci, omul se dezvoltă, şi creierul din punct de vedere biologic, până la vârsta asta, se dezvoltă şi abia după-aceea, este în măsură să perceapă o evaluare, să vadă nişte teste de genul acesta. Trebuie să prelungim, dacă vreţi, primii şapte ani de acasă cu această perioadă care înseamnă învăţământul primar şi să îi dăm baza de gândire. Trebuie procedat în mod gradual, astfel încât el să se obişnuiască, dar nu evaluări de genul celor pe care le dăm acum, care îi stresează şi îi sperie pe copii. Aceasta este percepţia mea din mesajele pe care le primesc în fiecare zi”, a concluzionat Pavel Năstase.