Odată cu terminarea reparațiilor, restricția de circulaţia de pe autostrada Orăștie – Sibiu a fost ridicată, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Circulaţia pe autostrada Orăştie - Sibiu circulaţia a fost restrictionată marţi, după ce pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, cunoscut ca “autostrada surpată”, au apărut denivelări ale asfaltului, care constituiau un pericol pentru maşinile aflate în trafic.
Compania de Drumuri a ridicat RESTRICŢIILE de circulaţie pe autostrada ORĂŞTIE – SIBIU
Odată cu terminarea reparațiilor, care au durat o zi, începând de ieri, restricția de circulaţia de pe autostrada Orăștie – Sibiu a fost ridicată, a anunţat în urmă cu puţin timp Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asta după ce pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, cunoscut ca “autostrada surpată”, au apărut denivelări ale asfaltului, care constituiau un pericol pentru maşinile afl ate în trafic
“Reparațiile de pe Orăștie-Sibiu, sectorul cuprins între km 286+400 si km 286+650, Sălişte – Sebeş au fost executate cu ajutorul instalațiilor cu infraroșu specifice reparării gropilor izolate. Acestea se folosesc în special în sezonul rece, la temperaturi scăzute de până la -25O C, -30O C. Tehnologia constă în încălzirea mixturii de până la 160O C, dar și în încălzirea părții carosabile. Astfel, mixtura topită la 160O C se așează și se cilindrează, prin eliminarea apei, apoi se omogenizează în așa fel încât să nu existe riscul ca pe viitor plombele să sară sau ca apa să se infiltreze din nou.
Circulaţia pe autostrada Orăştie - Sibiu circulaţia a fost restrictionată marţi pe o bucată de 250 m, pe banda 1 (Calea 2), sensul Sebeş – Sibiu, circulându-se doar pe banda 2 (Calea 2), sensul Sebeş - Sibiu, cu restricţie de viteza 60 km/h.
Expertizarea întregului lot, în regim de urgenţă
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizează că, având în vedere situația lotului 3 al autostrăzii Orăștie - Sibiu, Compania a demarat, anul trecut, procedura pentru realizarea unei expertize. Aceasta a fost, ulterior, anulată, deoarece unicul ofertant nu a depus garanția de participare în conforminate cu prevederile legale și astfel expertiza, care urma a fi efectuată inițial, nu a mai fost finalizată.
"În acest moment și având în vedere situația acestui tronson, directorul general al Companiei a solicitat demararea de urgență a procedurii pentru realizarea expertizei întregului lot, pentru preîntâmpinarea eventualelor probleme și pentru păstrarea siguranței circulației. Menționăm că, în continuare, Compania va monitoriza permanent întregul tronson de autostradă, realizand inspecții si rapoarte lunare până la finalizarea expertizei întregului lot", se mai arată în comunicat.
Autostrada Sibiu- Orăştie, lotul 3, este cunoscută ca autostrada „demolată”, după ce au apărut crăpături adânci în asfalt pe o porţiune de 200 metri. Întregul lor a fost construit de italienii de la Salini Impregilo SpA, care sunt anchetaţi acum în Italia pentru utilizarea de materiale de proastă calitate în construcţia unei căi ferate de mare viteză. Pentru cei 22,11 km de autostradă prost executați de Salini, autoritățile române au plătit în total 602,9 milioane de lei, fără TVA. Execuţia lotului 3 al autostrăzii face obiectul unui dosar penal la DNA, în care este cercetat şi fostul director al CNADNR, Narcis Neaga.
Citiţi mai multe amănunte despre povestea acestei autostrăzi aici.