Cu toții am auzit de recenziile false de pe aplicații care îți permit să oferi rating locurilor pe care le vizitezi. Cum ar fi ca, în loc de recenzii false, pe aceste site-uri să apară restaurante false? Cum ar fi ca un astfel de restaurant să ajungă și cel mai căutat lux al Londrei? Jurnalistul Oobah Butler a acceptat provocarea și a creat din nimic nebunia care a cuprins aproape instant elita londoneză.
Povestea celui mai bine cotat restaurant al Londrei, discretul The Shed at Dulwich, se întinde pe parcursul a șase luni și începe cu doar 10 lire, potrivit VICE. La prima vedere, locația din Londra de Sud este „un restaurant la care se intră doar cu rezervare”, după cum scrie pe site, și pare a fi cel mai non-convențional loc unde poți lua cina. Pozele prezintă delicii gastronomice, de la sufleuri de ciocolată în miniatură la burrata cu scoici.
Dar toate sunt, de fapt, cremă de ras, înălbitor și un burete acoperit cu cafea. Totuși, falsurile au fost suficient de bune să păcălească utilizatorii aplicației de recenzii de călătorii Trip Advisor.
Jurnalistul Vice Oobah Butler și-a rugat prietenii să i ofere cât mai multe recenzii pozitive pentru „restaurantul” din curtea în paragină de lângă casa lui. Cu 10 lire și-a cumpărat un telefon pe care îl folosea exclusiv pentru The Shed și totul era gata.
Proiectul pornește în mai 2017 și, încet-încet, oamenii au început să sune. Nimeni nu putea primi o masă. Cel mai exclusivist loc din Londra era pe cai mari.
La sfârșitul lui August, The Shed ajunge pe locul 156 în topul Trip Advisor, concurând cu mai mult de 10.000 de restaurante londoneze.
În luna noiembrie, creația lui Butler ajunsese pe locul 30. Între timp, telefonul nu se mai oprea din sunat. Ajunsese atât de popular încât vedetele Londrei se înghesuiau să obțină un loc la restaurantul exclusivist, deși nimeni nu îl văzuse vreodată în realitate.
La 1 noiembrie, conform Trip Advisor, The Shed devine cel mai bun restaurant din Londra. Scopul fusese îndeplinit, Totuși, dacă pur și simplu ar dispărea, jurnalistul Vice se temea de o adevărată revoltă a gurmanzilor și consumatorilor de lux.
Astfel, Butler își cooptează un prieten bucătar profesionist, angajează o chelneriță și cheamă un „furnizor de găini al vedetelor” pentru a da locului impresia rustică, neobișnuită și de prospețime a preparatelor.
Următorul pas era trimiterea invitațiilor. Oameni simpli și vedete au în sfârșit ocazia de a degusta deliciile de la The Shed. Totuși, pentru a evita un fiasco culinar, meniul era gata-pregătit, în sensul în care era compus din „emoții”, așa că fiecare avea să primească „exact ce i se potrivea”. Bineînțeles, mâncarea consta doar în semipreparate, dar care urmau a fi dichisite profesionist.
Invitații au fost legați la ochi și aduși de Butler în curtea sa, unde s-au bucurat de experiența vieții lor, complimentând lasagna semipreparată de parcă ar fi fost la un restaurant cu destule stele Michelin.
După această experiență, The Shed at Dulwich este deconspirată de creatorul lui, iar începutul lunii decembrie găsește presa londoneză scriind doar despre cea mai bună farsă a anului, care demonstrează ceva, sau poate nu, despre cum societatea consumă popularitatea.