Responsabilitatea socială salvează vieți. Cinci ani de la inaugurarea heliportului finanțat de MaxBet, la Spitalul Universitar de Urgență București

În anul 2019, Spitalul Universitar de Urgență București devenea prima unitate medicală din capitală dotată cu un heliport dedicat transportului aerian de urgență și deschidea noi perspective pentru gestionarea rapidă a cazurilor critice, din orice colț al țării. Proiectul a fost realizat printr-o investiție de un milion de euro, susținută integral de compania MaxBet, liderul industriei de gambling și unul dintre cei mai importanți promotori ai implicării sociale, dintre companiile din România. În 2020, la doar un an de la inaugurare, heliportul înregistra deja peste 100 de aterizări, și tot atâția pacienți în stare gravă care au primit o a doua șansa la viață, în grija medicilor SUUB. La aniversarea primilor cinci ani de funcționare, bilanțul vieților salvate, grație infrastructurii care a permis transportul rapid al pacienților, depășește 550.

Un model de parteneriat public-privat

Investiția în construirea heliportului medical nu a reprezentat o inițiativă singulară, ci continuarea unui parteneriat, început încă din 2014, între MaxBet România și Spitalul Universitar de Urgență București. Colaborarea a inclus o serie de proiecte dedicate dezvoltării capabilităților instituției medicale de a deservi pacienți, în cele mai bune condiții. Dotarea sectorului de radioterapie, renovarea blocului alimentar și achiziția de echipamente de ultimă generație sunt câteva dintre inițiativele care au devenit realitate, cu implicarea companiei. Anul acesta, compania a alocat suplimentar 390.250 lei (78.000 euro) pentru renovarea și reautorizarea heliportului, asigurând astfel menținerea standardelor de siguranță impuse de autorități. Valoarea totală a contribuțiilor MaxBet în dotarea și modernizarea SUUB depășește 6,8 milioane de lei (1,4 miloane euro), pe parcursul a mai bine de un deceniu de colaborare susținută.

„Parteneriatele între sectorul privat și cel public pot avea un impact mare, atunci când se bazează pe viziune comună și angajament pe termen lung. Colaborarea noastră cu Spitalul Universitar de Urgență București este un exemplu al modului în care resursele și expertiza din mediul privat pot susține inițiative esențiale pentru comunitate. Heliportul este unul dintre proiectele care au demonstrat că astfel de parteneriate funcționează”, a declarat Cătălin Nichifor, Administrator MaxBet România.

Heliportul medical, primul construit pe terasa unei unități spitalicești din România, este și cel mai modern din țară, beneficiind de două culoare de zbor care permit operarea inclusiv în condiții de vizibilitate redusă. De altfel, 125 dintre cele 556 de aterizări din ultimii cinci ani au avut loc pe timp de noapte.

Leadership în industrie și în implicarea socială

Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața din România, MaxBet și-a construit reputația, nu doar ca lider în industria de slot machines, ci și ca un susținător activ al inițiativelor cu impact pozitiv major. Până în prezent, compania a investit peste 27,3 milioane lei (5,5 milioane euro) în proiecte de responsabilitate socială, dintre care o mare parte a fost direcționată către sistemul de sănătate.

„Am ales să ne implicăm în proiecte care nu rezolvă doar nevoi imediate, ci creează schimbări durabile, de sistem. Infrastructura de sănătate este un astfel de punct cheie, fără de care nu putem merge mai departe, ca societate. ”, a adăugat Cătălin Nichifor.

Alături de sănătate, educația, sportul și incluziunea socială rămân piloni în jurul cărora s-a dezvoltat strategia de responsabilitate socială MaxBet. Compania a alocat 3 milioane lei (0,6 milioane euro) pentru acordarea de burse elevilor merituoși și investit un milion de lei în susținerea performanței sportive. Un alt proiect semnificativ este finanțarea, cu jumătate de milion de euro, a unui centru de îngrijire pentru copiii cu dizabilități, în județul Iași.

MaxBet România se regăsește, astăzi, în topul organizațiilor care au înțeles că succesul durabil vine din echilibrul dintre performanța economică și implicarea în comunitate. Încă de la începutul activității, compania a îmbrățișat o viziune asupra responsabilității sociale care pune accent pe proiecte relevante, menite să răspundă unor nevoi reale și să aducă o contribuție concretă, acolo unde contează cel mai mult.