Fondurile de la stat pentru cercetare ar putea acoperi pana la 50% din costuri.
Cristian, 36 de ani, este unul dintre angajatii Renault Tehnologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie infiintat de producatorul francez in Romania. A inceput sa lucreze pentru Renault in anul 2000. A lucrat pentru acest grup in Franta, in Japonia, in tarile din Golf. De patru luni, Cristian Nevzoreanu lucreaza la RTR, avand functia de director de afaceri publice.
Cristian este unul dintre cei peste 1.000 de angajati ai centrului. Peste 670 de angajati ai RTR lucreaza la North Gate, din Pipera, iar restul in Pitesti. Proiectul Renault ar putea atrage multi tineri care au plecat sa lucreze in strainatate si care acum vor sa se intoarca sa lucreze in tara, apreciaza Constantin Stroe, vicepresedintele centrului si vicepresedinte al Automobile Dacia.
Renault va investi in centrul de inginerie 100 de milioane de euro in 2007, investitia totala depasind 450 de milioane de euro. Statul ar putea contribui la investitia Renault. „Statul dispune de fonduri pentru cercetare si inovare si in functie de complexitatea proiectului poate sustine intre 25% si 50% din costuri”, a declarat, la inaugurarea centrului, secretarul de stat in Ministerul Educatiei si Cercetarii, Anton Anton.
Demarajul catre primul vehicul
La inceput, cei care vor lucra la centru vor proiecta parti de automobile. Initial, vor reproiecta cea mai avansata cutie de viteze Renault, care va fi produsa tot in Romania. Dupa ce inginerii centrului vor dobandi competenta necesara, vor incepe sa lucreze la proiectarea integrala a unui automobil: primul conceput in Romania.
Recrutarile de personal se fac in orasele-centre universitare ale tarii. Angajatii centrului vor intra in traininguri: vor invata de la o limba straina pana la cum se utilizeaza cele mai sofisticate programe de computer folosite de grupul Renault la proiectarea autovehiculelor. Pana la finele anului 2009 centrul va avea 3.000 de angajati.
La Bucuresti va ramane partea de proiectare, la Pitesti va fi centrul de inginerie caroserie si de activitati de mecanica, iar la Titu - Dambovita, pe terenul ocupat de fostul aeroport militar, urmeaza sa fie centrul de testare.