Renault a reuşit ieri ceea nu au izbutit pe rând General Motors, Fiat, Volkswagen, concernul canadian Magna şi industriaşul rus Oleg Deripaska: preluarea unui pachet de 25% din producătorul rus de automobile AvtoVaz.
Contractul semnat ieri cu producătorul rus - cea mai mare companie din industria de automobile din Rusia, constructorul mărcii Lada - face din alianţa Renault-Nissan al treilea cel mai mare grup auto din lume, după General Motors şi Ford. „Cele 2,5 milioane de maşini vândute de Renault, adunate cu cele 3,7 milioane ale Nissan şi 880.000 ale AvtoVaz, dau peste 7 milioane de autovehicule. Cifra aceasta ne duce pe podium“, a declarat recent Carlos Ghosn, preşedintele companiei franceze, într-o conferinţă de presă la Paris.
Compania rusă a fost ofertată de-a lungul timpului de cei mai mari producători auto din lume, însă aproape de fiecare dată acordurile au eşuat în ultimul moment. Renault a plătit un miliard de dolari (664 milioane de euro) pentru participarea la acţionariatul producătorului rus.
Potrivit francezilor, intrarea în acţionariatul companiei ruseşti nu va duce la demararea puternică a producţiei de Logan. „Lada este o marcă rusească, parte a culturii ruseşti, şi va fi menţinută“, a declarat Ghosn. Primul model Lada produs în urma parteneriatului ar putea fi comercializat la sfârşitul anului 2009. Vânzările de vehicule Lada vor fi incluse în rezultatele Renault, iar Rusia va deveni astfel principala piaţă a grupului francez.