Creșterea promovabilității la bacalaureat este artificială și ascunde de fapt incapacitatea statului de a oferi o alternativă pentru unul din doi absolvenți de gimnaziu. Ratele de promovare cresc pentru că mulți tineri nu mai dau acest examen. Ei ar fi trebuit, eventual, să urmeze școli profesionale.
Realitatea este cosmetizată de statistici, transmite rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea. ”Dacă ne uităm la ratele de promovabilitate a examenului de bacalaureat, observăm că acestea se înscriu pe o tendință ascendentă. Însă, dacă ne raportăm la numărul elevilor care au absolvit gimnaziul, vom vedea că, în medie, aproape unul din doi elevi nu obțin diploma de bacalaureat. Cifrele sunt preluate dintr-o analiză a specialiștilor de la Centrul de Politici Publice al Universității de Vest din Timișoara. Concluzia acestora este una alarmantă: ratele de promovare a bacalaureatului cresc pentru că mulți tineri nu mai dau acest examen”, transmite Pirtea.
Aproape jumătate dintre generațiile de tineri nu contribuie la dezvoltarea României, într-o etapă în care s-a ajuns la un mare deficit de forță de muncă. Asta, după 8 - 12 ani în care le-a fost plătită școlarizarea, din banii tuturor celor care contribuie la bugetul de stat.
”Bacalaureatul diferențiat nu este o soluție, ci încă un remediu care ne deturnează de la problema reală: incapacitatea statului român de a găsi o soluție pentru acești tineri. Esențială este o alternativă, care, indiferent cum se numește, filieră tehnologică, școli de meserii, învățământ dual, să constituie baza pentru evoluția profesională a acestor tineri. Pentru ca aceste lucruri să devină realitate este nevoie atât de voință politică, cât și de expertiză. Îmi manifest public intenția de a căuta susținere pentru un proiect legislativ prin care să adaptăm legislația din domeniu. Astfel, vom da șansa la un viitor decent zecilor de mii de tineri pe care statul omite să îi includă în statistici”, mai punctează rectorul UVT. (Foto: Adrian Pîclișan)