Furnizorul de energie electrică Enel a primit de la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului o amendă de 13.000 de lei pentru că percepea penalități clienților care doreau să denunțe contractele. Compania a reacționat printr-un comunicat prin care cere, între altele, ca acest tip de sancțiuni să se aplice tuturor furnizorilor care fac acest lucru.
„Clauza considerată de către ANPC agresivă, nu abuzivă, așa cum a fost preluat greșit în unele materiale, se referă strict la contractele încheiate pe piața liberă cu clienți persoane fizice. Aceste clauze nu se aplică și nici nu sunt incluse în contractele standard încheiate cu clienții casnici de pe piața reglementată (piață la care se raportează peste 90% din clienții noștri casnici)”, precizează Enel în comunicat.
Penalitatea pentru care a fost primită amenda „reflectă costurile adiționale pe care compania Enel Energie Muntenia le-ar putea avea dacă clientul rezidențial pe piața liberă decide să înceteze acest contract înainte de termen”.
Compania spune că aceste penalități respectă principiul reciprocității, „iar în aceste contracte de pe piața concurențială există aceeași penalitate pentru furnizor, dacă acesta decide să înceteze contractul înainte de termen”. Compania precizează că toate contractele clienților rezidențiali pe piața liberă vor fi modificare. „În același timp, ar fi necesară o decizie ANPC care să aplice această regulă tuturor furnizorilor care activează pe piața concurențială de pentru clienții rezidențiali”, mai scrie în comunicat.
ANPC a amendat ENEL după ce o asociaţie de proprietari din Voluntari s-a plâns de existenţa unor clauze abuzive care prevede că în cazul în care consumatorii doresc să denunţe anticipat contractele, aceştia trebuiau să notifice cu 30 de zile înainte.
Totodată, trebuie să achite suma de 400 de lei pentru fiecare lună pentru care operează denunţarea contractului.