Reacţia dură a unui fost membru CNA după ce Corina și Connect-R au primit interdicţie la televizor

Consiliul Național al Audiovizualului a decis să interzică mai multe spoturi la o înghețata în care apar cele două vedete

Potrivit monitorizărilor CNA, mai multe variante pentru diverse sortimente de înghețată Corso au fost difuzate din iunie 2014 până în mai 2015, toate avându-i în centru pe Corina și Connect-R, care au realizat și o melodie și videoclip, lansate în vara lui 2014. Motivul invocat este acela că legea interzice folosirea vedetelor în publicitatea pentru alimente adresată minorilor (art 120, alin 3).

LEGISLAȚIE. Art 120 alin. (3) În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare.

Reclama la înghețata Corso folosește ca personaje principale doi soliști cunoscuţi – Corina şi Connect-R, iar ca personaje secundare copii, care iau înghețate din vitrine frigorifice. În concluzie, membrii CNA au spus că reclama se adresează minorilor și au interzis-o, pe motiv că folosește celebrități.

De partea cealaltă, Narcisa Iorga, fost membru CNA, spune pe blogul ei "Cutia Pandorei" că membrii CNA au luat o decizie greşită şi că nu au sesizat unele detalii: "publicitatea adresată copiilor înseamnă publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minimum 50% copii în vârstă de sub 12 ani",, dar şi că "în reclamă se văd câțiva copii nu înseamnă că publicitatea este adresată minorilor, nici că înghețata este un produs alimentar adresat copiilor, așa cum au pretins unii dintre membrii CNA. Dacă s-ar interpreta așa, ar însemna fie că reclamele la biberoane sau scutece se adresează minorilor, când ele se adresează, de fapt, părinților, fie că apa plată este un aliment dedicat sugarilor".

“(…) încă din 2007, principalele companii din industria alimentară au început un proces de autoreglementare pe plan european, prin care şi-au schimbat modul în care fac publicitate adresată copiilor sub 12 ani, pentru produsele alimentare. Iniţiativa cunoscută sub denumirea de EU Pledge este implementată deja de către cele mai mari companii din industria alimentară. Prin EU Pledge, companiile semnatare s-au angajat, printre altele, să nu facă publicitate adresată copiilor sub 12 ani la produsele alimentare, exceptând produsele care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate şi/ sau ghiduri nutriţionale naţionale şi internaţionale“, se arată într-o adresă Romalimenta, care se găsește în arhiva CNA și care a stat la baza întocmirii, în 2011, a Codului audiovizualului.