Autostrăzile în varianta Rus. Avem drumuri de proastă calitate. Ce promit șefii de la drumuri. Vezi hărțile creionate și planurile ministrului Transporturilor.

Șefii de la Drumuri și cei de la Ministerul Transporturilor au prezentat planurile pe infrastructura rutieră care ar urma să fie aplicate în perioada 2014-2016. Premierul Victor Ponta a declarat că nu nu are rost să se apuce de lucru dacă nu are un acord politic în parlament. Cert este că România se situează pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă la 100.000 loc. (2,7 față de 15,25 în Ungaria sau 7,3 în Bulgaria).

Ministerul Transporturilor, Ioan Rus, șefii de la drumuri și premierul Victor Ponta au prezentat astăzi Master Planul pe Transport. El a precizat că documentul va trebui prezentat şi preşedintelui ţării, înainte de acordul politic. Ponta a fost prezent, marţi, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru prezentarea de către ministrul de resort, Ioan Rus, priorităţilor de infrastructură rutieră aferent perioadei 2015-2016. Premierul a explicat necesitatea unui acord politic prin faptul că este nevoie de garanţii de finanţare pe termen lung pentru constructori.

Avem drumuri de proastă calitate

Numai 50% din reţeaua naţională este considerată a fi de calitate bună, 30% de calitate medie, 20% de calitate slabă, iar peste 60% din reţeaua de drumuri naţionale este clasificată ca având perioada de viaţă expirată, această situație fiind generată atât de lipsa fondurilor adecvate pentru întreținere, cât și din cauza nerespectării regulilor privind greutatea pe osie. România se situează pe locul 137 din 142 de ţări analizate prin prisma calității infrastructurii rutiere (Raportul "Competitivitatea Globală (2011-2012)", Forumul Economic Mondial).

„O reţea de drumuri bine întreţinută contribuie la reducerea costurilor utilizatorilor, riscului de accidente şi îmbunătăţirea siguranţei rutiere, evitarea riscului de închidere a drumurilor pentru reparaţii capitale, reducerea impactului asupra mediului. Deficitul de infrastructură se reflectă într-o mobilitate redusă, conectivitate insuficientă la nivelul anumitor regiuni, trafic de transport.

Ce planuri au șefii de la Transporturi: