Deşi toată lumea credea că decizia de a puncta predicativa pune capăt scandalului iscat în jurul subiectului de la Evaluare naţională, în realitate, lucrurile s-au inflamat şi mai rău.
Soluţia ca două dintre variante de răspuns să fie validate a stârnit indignarea unei a treia categorii: cei care au ales ca răspuns atributiva. "Câte variante de răspuns, atâtea categorii de părinţi. Mulţi dintre cei rămaşi pe dinafară sunt copii olimpici, care au gândit subiectul în profunzime", arată Mihaela Gună, preşedinta Asociaţiei Părinţilor Elevilor. Familiile celor care au bifat atributiva au depus o petiţie legată de baremul probei de limba română, însă fără prea mari speranţe. "Mă gândesc că-i prea târziu. Trebuiau să anuleze pur şi simplu subiectul şi să dea 16 puncte din oficiu", e de părere Oana, mama unui elev din Cluj. Nemulţumiri curg însă şi din partea părinţilor norocoşi, ai căror copii au ales, din prima, răspunsul corect, îngrijoraţi că elevii slabi vor ocupa locurile bune din licee. Între timp, mesajul Academiei Române rămâne acelaşi. "Fraza este o construcţie cu o organizare specială şi se acceptă ambele interpretări: subiectivă şi predicativă", arată Gabriela Dindelegan Pană, membru corespondent al Academiei Române.
Răspunsul acesteia reprezintă poziţia oficială a Academiei faţă de acest subiect. Citiţi şi:
- EVALUAREA NAŢIONALĂ. Scandalul "subiectiva, predicativa": Lucrările vor fi recorectate şi se vor puncta ambele răspunsuri
- Repetenţii examenelor naţionale: "părinţii" subiectelor. "De ce să-i încurce cu chichiţe?"
- Ministrul Educaţiei face lumină în scandalul de la Evaluarea naţională: "Baremul, 100% corect"
- EVALUARE NAŢIONALĂ 2012. Subiecte pline de capcane. Subiectiva şi predicativa dau bătăi de cap profesorilor