Sindicaliştii de la Autoritatea Aeronautică Civilă (AACR) au atras ieri atenţia, în cadrul unei conferinţe de presă, că neregulile înregistrate la AACR, printre care angajarea unor oameni care nu au numărul de ore de zbor necesar, ar putea duce la diminuarea dramatică a siguranţei zborului şi la înlăturarea operatorilor aerieni români din spaţiul aerian european.
Acuzaţia a fost infirmată însă de directorul autorităţii, Florea Geică, care a declarat că de la numirea sa în funcţie au fost angajaţi doar piloţi care au peste 10.000 de ore de zbor. Actualul director de la AACR a fost acuzat de Bogdan Hossu, de la Cartel Alfa, şi Adrian Ioan, lider sindical la AACR, că se găseşte pe ordinele de plată ale mai multor companii aeriene, printre care Tarom şi Blue Air, poziţie incomapatibilă cu funcţia deţinută la AACR. Cătălin Radu, director general al direcţiei Aviaţiei Civile din Ministerul Transporturilor, ne-a declarat că există convenţii încheiate între AACR şi operatorii aerieni români, astfel încât inspectorii de zbor pot efectua zboruri de antrenament pentru a-şi menţine licenţa, nefiind plătiţi de companiile aeriene. Acest lucru a fost confirmat şi de compania aeriană low cost Blue Air. Anchetă la Autoritatea de Aviaţie În urma acuzaţiilor lansate de sindicalişti, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat pentru Mediafax că va dispune începerea unei anchete la AACR pentru a vedea dacă acuzaţiile sindicaliştilor se verifică. Geică a declarat că acuzaţiile vin pe fundalul renegocierii contractului colectiv de muncă, precizând că îi va da în judecată pe liderii sindicaliştilor pentru că au prejudiciat imaginea aviaţiei româneşti.