Raii rockului au incheiat B'Estivalul

Dupa Faithless, Pink, Reamonn sau Kasabian, festivalul s-a incheiat aseara cu confruntarea monstrilor rock.

Introdusa” de cei la la Kasabian care, desi au cantat pe scena B’Estivalului cu aproximativ doua ore inainte, au indemnat spectatorii sa o astepte, pentru ca este „grozava”, Pink a concertat sambata seara alaturi de trupa sa de acompaniament, care a ridicat mult show-ul solistei americane.

Cu mici exceptii - cateva zeci de oameni aflati la petrecerea Silent Disco, sau un „cetatean turmentat” care adormise pe ciment - majoritatea spectatorilor, printre care si o mireasa furata, s-au bucurat de show-ul oferit de Pink, care a cantat piese de pe noul album - „Stupid Girls”, „U + Ur Hand”, „Who Knew”, „Dear Mister President” -, dar si hituri mai vechi: „Just Like a Pill”, „Family Portrait”, „Don’t Let me Get Me” (unde versul „Britney Spears e atat de draguta” s-a transformat in „Britney Spears e nebuna”) sau „Trouble” (care, in 2004, i-a adus un Grammy pentru cea mai buna solista). Din concert nu a lipsit „What’s Up”, o piesa a trupei 4 Non Blondes, pe care Pink o canta mereu in show-urile sale.

Daca cei de la Morcheeba au salutat publicul roman cu „Hello, Budapest”, la primele cuvinte adresate spectatorilor, Pink e evitat sa presupuna unde e si a spus doar „Salut! Sau buna seara! Sau ce mama naibii o fi”. Dupa o ora de concert, cantareata a parasit scena, insa a revenit pentru doua melodii la bis, iar spectacolul s-a incheiat cu piesa „Get the Party Started (Sweet Dreams)”.

Show cu steagul Romaniei

„Bucuresti, este prima data cand cantam aici, dar va jur ca nu este si ultima”, a spus irlandezul Reamonn Garvey, liderul trupei Reamonn, care a concertat la B’Estival.

Casatorit cu o clujeanca, Garvey a interpretat una dintre piese „imbracat” in steagul Romaniei si le-a facut mai multe declaratii celor prezenti, unele dintre ele in romana, ce-i drept, una cam precara. „M-am indragostit de o romanca, iar ea m-a facut sa iubesc tara asta”, a spus Garvey. „Mulsumesc. Ve iubesc”, a continuat el.

Desi linia melodica a catorva piese a semanat destul de bine cu soundul trupei U2, dupa cum au remarcat multi spectatori, Reamonn s-a bucurat totusi de aprecierea publicului, care a „rezonat” in special la cele doua mari hituri ale trupei germane: „Tonight” si „Supergirl”, cantata la bis, iar show-ul s-a incheiat cu o promisiune: „Vom reveni in Romania”. (Raluca Moisa)

"CARNAGIU" IN PREMIERA MONDIALA Vampirii s-au infruntat la Bucuresti „Va fi carnagiu la Bucuresti”, o „baie de sange”, o confruntare istorica, o bataie de cocosi... Dupa ce au schimbat, prin intermediul presei, replici extrem de dure, Marilyn Mason si Alice Cooper, cei doi „vampiri” ai showbizului international, au cantat, in premiera mondiala, pe aceeasi scena, aseara, in ultima zi de B’Estival.

In parcarea de la Romexpo s-au auzit si acordurile proaspat lansatei „If I Was Your Vampire”, piesa de pe cel mai recent album semnat  Manson, dar si „Poison”, hitul cu care Alice Cooper punea stapanire pe topurile europene pe la sfarsitul anilor ‘80.

Ghilotina, scaunul electric, serpi si zeci de kilograme de sange artificial imprastiat pe scena, showurile lui Alice Cooper au ramas consecvente formulei sale de debut: „Bun venit in cosmarul meu”. La randul sau, Marilyn Manson, baiatul cel mai rau al Americii (care dezminte zvonurile ca ar s-ar fi cumintit odata cu lansarea albumului „Eat Me, Drink Me”), are un cosmar, decorat cu simboluri de inspiratie nazista, bai de „sange”, imagini bolnave si socante sau simboluri oculte.

Dupa ani de rivalitate, rastimp in care cei doi si-au aruncat vorbe grele, acuzandu-se reciproc fie de satanism, fie de lipsa de originalitate, a fost nevoie de negocieri serioase pentru ca organizatorii de la Bucuresti sa-i convinga sa cante in aceeasi seara. Putini cred ca aceasta confruntare e mai mult decat o strategie de marketing, desi comentatorii muzicali sunt de parere ca, fie si asa, „razboiul stelelor” de la Bucuresti e un mare castig de imagine pentru festival si pentru Romania.

„Bun venit in cosmarul meu” Putini si-ar imagina ca Alice Cooper, rockerul-socant cu „nume de bunicuta respectabila”, asa cum el insusi spunea intr-un interviu, este un tip simpatic, cu simtul umorului, casatorit de 20 de ani cu aceeasi femeie, posesorul unei fundatii crestine caritabile, enorias al bisericii, iar in timpul liber un jucator de golf pasionat.

Unii spun ca a fost primul artist care a mizat pe imaginea horror, inspirandu-i mai apoi pe toti ceilalti care au incercat reteta, de la Kiss, Ozzy Osburne, David Bowie si, nu in ultimul rand, la superstarul american Marilyn Manson.

„Sunt vampirul original si toti ceilalti sunt doar copiii mei neascultatori”, spunea Cooper, in timp ce Marilyn Manson incerca o varianta mai rezonabila: „Vor exista mereu comentarii ca te-ai inspirat, asa cum si Alice Cooper a fost acuzat la debut ca a imprumutat ceva de la David Bowie”, spunea Manson.

Prin anii ‘70-’72, atunci cand David Bowie era la incepturi, Alice Cooper abia isi gasise numele de scena, iar Marilyn Manson avea doar vreo 3-4 ani, s-a nascut o noua era a rockului, care, dupa unii, urmeaza sa se reinventeze (sau sa se sfarseasca) abia acum.

„Noi am adus teatralul in rock’n’roll. Am facut-o inainte de Bowie, inainte de Kiss, inaintea oricui. Nu exista showbiz in rock inainte de Alice Cooper. Era un subiect tabu, era jenant sa spui ca faci showbiz. Am facut orice ne-a stat in putinta sa enervam fiecare parinte din America si probabil ca am si reusit sa ne impunem un punct de vedere. Avem 25 de discuri de aur si platina si am vandut peste 50 de milioane de exemplare in intreaga lume”, declara Alice Cooper.

DISPUTA

Marilyn Manson - o noua raza de intuneric Pana la aparitia lui Marilyn Manson, adevarata sperietoare din America, actele teatrale din rock, in special cele performate de Alice Cooper, au fost tratate de unii drept simple numere de circ. Bai de sange artificial, ghilotine, totul pigmentat cu umor foarte negru, iar nota finala, evident, o decapitare sau alt act de sadism suprem. In 1992, anul aparitiei lui Manson (in aceasta prezentare) pe scena mare a rockului „negru”, Cooper pierduse deja din popularitate.

Desi a declarat in mai multe randuri ca il respecta pe Manson Cooper a spus intotdeauna ca superstarul „intunecat” a mers mult prea departe cu aceste simboluri, ca se ia cam in serios si ca o parte din audienta ar putea sa se simta destul de jenata de ceea ce se aude si se vede pe scena. (Diana Evantia Barca)