Raed Arafat a declarat că nu înțelege de ce femeile gravide sunt scutite de obligativitatea de a purta centura de siguranță, ținând cont că este obligatorie. Centura de siguranţă este obligatorie pentru că salvează vieţi, nu pentru că doreşte cineva să deranjeze purtătorul acesteia, a declarat şeful DSU, Raed Arafat.
Prezent la Conferinţa internaţională „Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022”, organizată de Subcomisia pentru siguranţă rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, Raed Arafat a subliniat că activitatea DSU se axează foarte mult pe prevenție.
„Cel mai bine e să prevenim accidentul. (...) DSU, de când s-a înfiinţat, a avut un rol major în integrarea serviciilor de intervenţie. Participăm în diferite acţiuni comune cu colegii de la poliţie, dar vreau să înţelegeţi că, atunci când am zis de două niveluri de prevenire, mai este un nivel - prevenirea decesului şi impactului şi invalidităţii la care se accidentează prin a avea un sistem de intervenţie de urgenţă adecvat”, a mai spus şeful DSU.
Raed Arafat: De ce scutim gravidele să poarte centură?
Raed Arafat consideră că este o greșeală faptul că femeile gravide sunt scutite să poarte centura de siguranţă, considerând că este o mare greșeală deoarece îşi poate piede viaţa în caz de accident.
„Vedem în toată societatea respingerea unor reguli şi bravură. De ce nu punem centură? Suntem mai deştepţi? De ce scutim gravidele să poarte centură? O gravidă care va lovi bordul maşinii cu siguranţă pierde sarcina.
Faptul că am scutit gravidele este un lucru inexplicabil şi nu înţeleg de ce scutim gravidele de centură. (...) Să începem să arătăm că centura este obligatorie, pentru că salvează vieţi, nu să vrem să deranjăm purtătorul”, a mai subliniat şeful DSU.
Raed Arafat a mai anunţat că numărul de accidente a crescut în ultimii ani în România
Şi spune: „Dacă intervenţiile în accidente rutiere, la nivelul echipajelor SMURD, erau în 2018 de 17.837, în 2021 acestea s-au cifrat la 23.191, majoritatea intervenţiilor fiind comune cu echipajele de ambulanţă”.
Şeful DSU a vorbit și despre un program european aplicat prin IGSU prin care 700 de conducători auto din serviciile de ambulanţă şi 2.400 de pompieri vor primi instruire pe conducere preventivă.
„Acesta este un prim proiect - să prevenim mai bine. În final, prevenirea rămâne mai ieftină, suntem obligaţi să ne pregătim şi pe intervenţie, dar preferabil e să nu ne folosim toate resursele. Pentru o victimă uneori noi deplasăm şi 30 de persoane. Accidentul, în final, dacă e prevenit, e mult mai ieftin decât să intervenim la el”, a concluzionat Raed Arafat, potrivit Agerpres.