Şapte ore stă o maşină parcată în centrul Capitalei, multe fiind lăsate ilegal pe trotuare sau pe marginea străzii.
Poliţia nu sancţionează des şoferii indisciplinaţi, care lasă maşinile unde vor în centrul oraşului, iar autorităţile locale nu se spetesc să amenajaze parcări. Nici taxele, nici amenzile nu-i sperie pe şoferii ilegalişti. Motivul: în timp ce în Occident autorităţile locale strâng o mică avere din amenzile aplicate şoferilor, iar taxele de parcare sunt mici, pentru a-i încuraja pe şoferi să îşi lase maşina unde trebuie, în Bucureşti amenzile sunt infime, taxele de parcare destul de piperate şi sunt puţine parcaje.
Potrivit unui document pus pe hârtie de specialişti pentru Primăria Capitalei, denumit Planul Integrat de Dezvoltare Urbană "Zona Centrală", în zona delimitată de arterele Berzei, Izvor, Calea 13 Septembrie, Tudor Vladimirescu, Mărăşeşti, Mircea Vodă şi Dacia, străzile sunt supraaglomerate de maşini, parcările sunt puţine, iar şoferii îşi lasă autoturismele cât mai aproape de destinaţie, chiar dacă acolo nu sunt parcări.
Nici soluţia pe care edilii de până acum au susţinut-o, construirea de parcări subterane de dimensiuni mari, nu este una bună. O spun chiar specialiştii care au realizat Planul, finalizat la începutul acestei luni.
Documentul spune că soluţia ar fi amenajarea de parcaje de maximum 500 de locuri în apropierea instituţiilor şi a locaţiilor de interes.
Pe de altă parte, Municipalitatea tocmai a început construirea a şase parcări subterane care au mii de locuri, cea de la Piaţa Universităţii fiind pe jumătate gata.
Trafic blocat în 14 ani
"În situaţia în care nu se vor implementa proiecte, congestia traficului va atinge un nivel foarte ridicat între anii 2013 şi 2027, blocând reţeaua principală de străzi a oraşului", spun specialiştii.
Cei care petrec foarte mult timp în Centru sau care locuiesc în zone bine cotate ale Bucureştiului ar putea avea probleme cu sănătatea.
Centrul este poluat, noxele şi praful putând afecta aparatul respirator şi ocular.
Mai mult, pot agrava bronşitele acute şi cresc rata mortalităţii prin boli respiratorii şi cardio-vasculare. "Zgomotul creează tulburări neuropsihice, cardio-vasculare şi renale, în special la copii, şi încetineşte digestia ", se mai specifică în Planul de Dezvoltare, care va fi analizat de aleşii generali. Citiți și:
- 170 ore/şofer pierdute în trafic. Cadoul lui Oprescu!
- TRAFICUL ÎN CAPITALĂ. Vezi străzile închise şi semafoarele defecte