Buzdugan și Morar, aproape un milion de ascultători. Află ce matinal a pierdut sute de mii de fani
Radio România Actualităţi este în continuare lider, înregistrând cea mai mare valoare a indicatorului Market Share pe toate mediile de rezidenţă: 14,4% la nivel naţional, 14,5% în mediul urban şi 16,6% în Bucureşti, după cum arată datele de audienţă furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA), după primul val de măsurare a audienţelor radio din 2016, cota de piaţă pe Bucureşti a Radio România Actualităţi are o creştere de 3,2 puncte procentuale comparativ cu valul anterior.
Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează aproximativ 4,5 milioane de ascultători, Societatea Română de Radiodifuziune înregistrând o cotă de piaţă de circa 31%, ceea ce o poziţionează pe locul I.
Studiul de Audienţă Radio - valul de primăvară 2016 a fost efectuat în perioada 11 ianuarie – 24 aprilie 2016 de către IMAS - Marketing şi Sondaje şi Mercury Research SRL, pe un eşantion de 10.141 de persoane dintre care 7.397 în mediul urban şi 2.744 în mediul rural.
În Capitală, cel mai ascultat matinal este cel al Radioului public, cu 163.000 de ascultători, urmat de Morning Zu (129.200) și Magic FM (74.100). Față de anul trecut, matinalul Kiss FM cu Sergiu și Andrei urcă un loc, pe patru, în fața „Deșteptarea”, de la Europa FM.
La nivel urban, plusuri pentru primele locuri - România Actualități și Morning ZU. Kiss FM are cea mai mare creștere, astfel că Sergiu și Andrei urcă pe locul trei.
Cele mai importante creșteri și scăderi
- Radio Zu câștigă câteva sute de mii de ascultători pentru matinalul postului. Cu un plus de peste 200.000 de ascultători, Buzdugan și Morar ajung la aproape un milion de ascultători și se poziționează pe locul al doilea, după Radio România Actualități.
- Din cauza acoperirii naționale, matinalul ProFM pierde aproape 200.000 de ascultători în perioada ianuarie-aprilie 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.