O nouă tendinţă ia amploare în Marea Britanie, unde puburile se închid unul câte unul, iar britanicii încep să prefere să-şi bea berea în fotoliul de acasă.
O epidemie care loveşte într-unul dintre simbolurile identităţii naţionale ale britanicilor, cunoscută fiind înclinarea lor pentru socializare la o halbă, în centrul oraşului, scrie AFP. Iar cifrele sunt elocvente: anul trecut s-au închis 1.400 de taverne, numărul lor total scăzând la 57.000, faţă de 69.000 câte erau în 1980. Vânzarea de bere la tejghea a scăzut cu 6,7% anul trecut, cunoscând cel mai mic nivel înregistrat din 1930, apreciază specialiştii.
Mai rău, fenomenul pare a se fi amplificat de la începutul acestui an. „Asistăm în această perioadă la închiderea a 37 de localuri pe săptămână, de 14 ori mai mult ca în urmă cu doi ani,“ explică Mark Hastings, director de comunicare la Asociaţia berii şi puburilor din Marea Britanie. Printre factorii care conduc la această tendinţă, specialiştii enumeră interdicţia de a fuma în locurile publice, creşterea cu 6% a taxelor la alcool decisă în luna martie, dar şi starea generală a economiei care nu îi incită pe consumatori la prea multe ieşiri în oraş.
Iar creşterile de preţuri vor continua, estimează membrii Asociaţiei, care cred că peste patru ani preţul unei halbe de bere va ajunge la 8 euro. Clientela se mulţumeşte cu produsele de pe rafturile supermarketurilor, tot mai mulţi englezi optând pentru consumul de bere „la domiciliu“. Reprezentanţii sectorului de profil se tem că mediul creat de guvern va conduce la un ritmrecord de închidere a barurilor şi cluburilor.