Publicitatea da navala la TV

Emisiunile de divertisment si filmele vor fi intrerupte si mai des de pauzele publicitare. Si acest lucru nu se va intampla doar in Romania.

Ministrii europeni ai culturii au ajuns la un acord privind o serie de reglementari mult mai "flexibile" in privinta timpului acordat publicitatii de catre posturile de televiziune comerciale.

Chiar daca limita maxima de 12 minute de publicitate pe ora, existenta in prezent, se va mentine, intervalul minim dintre doua pauze publicitare se va reduce de la 45 de minute la 30 de minute. Aceste reguli sunt valabile in cazul filmelor, telefilmelor, emisiunilor pentru copii si programelor de informatii.

Decizia celor 27 de state membre a venit dupa mai bine de 18 luni de negocieri cu Parlamentul European, dar reglementarile vor fi aplicate abia din toamna. Totusi, tarile membre au dreptul sa completeze aceste reguli cu reglementari mai stricte aplicate fiecarui stat in parte. De exemplu, Franta a anuntat deja ca va pastra regula potrivit careia, in timpul unei creatii cinematografice, nu se poate difuza decat o pauza publicitara, acest lucru fiind valabil doar pentru posturile TV private.

Reglementari in premiera

Plasarea de produse, tipul de publicitate indirecta in care personaje din filme sau personaje ale programului folosesc anumite produse, a fost reglementata pentru prima data. Difuzarea acestui tip de publicitate, intalnit la noi mai ales in spatiile publicitare ale telenovelelor romanesti sau ale programelor de divertisment, va fi interzisa doar in timpul programelor pentru copii si al emisiunilor de stiri.

"Am facut un pas decisiv pentru o piata reala a serviciilor audiovizualului si pentru o industrie mai competitiva in acest domeniu", a declarat comisarul european Viviane Reding.

Noile reguli modifica directiva "Televiziunea fara frontiere", ce reglementeaza din 1989 difuzarea de programe de televiziune in Uniunea Europeana, si introduc libertatea pentru televiziunile din statele membre sa functioneze dupa regulile din tara unde-si au sediul, fara sa se adapteze regulilor din statul in care transmit. De exemplu, un post de televiziune german nu va fi obligat sa difuzeze doar o pauza publicitara in timpul unei creatii cinematografice, chiar daca emite si in Franta.