Un număr de 300 de taximetriști au protestat, joi, în fața stadionului “Dan Păltinișanu” din Timișoara, față de Uber. Protestul a fost unul spontan. În timpul manifestației, participanții au cerut desființatrea serviciului pe întreg teritoriul României.
Protestul a avut loc după ce Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a emis miercuri o decizie, conform căreia Uber va trebui să respecte aceleaşi reglementări ca şi cele impuse firmelor de taxi. Uber, care în ultima perioadă a intrat în conflict cu autorităţile din mai multe state europene, a susţinut în faţa CJUE că se consideră, înainte de toate, drept un serviciu digital care joacă un rol de intermediar între particulari şi şoferi. Argumentaţia Uber nu a convins avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar. Acesta din urmă a estimat în luna mai că „platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi în consecinţă trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional”, citează B1.
La Timișoara taximetriștii portestatari au lipit pe mașini afișe cu mesaje precum “Eliminarea pirateriei”, sau „Eliminarea Uber de pe piață sau punerea în legalitate”. ”Nu avem nicio problemă cu concurența, dar atunci ori ne lasă și pe noi să facem ITP-uri o dată la doi ani și chestii de genul acesta, ori îi reglementează și pe ei”, au spus taximetriștii nemulțumiți.
Reprezentanții Uber România au transmis, astăzi, un comunicat de presă în care iau atitudine față de nemulțiumirile taximetriștilor timișoreni: ”Suntem pro-reglementare și pro-dialog. (…)România este o țară importantă pentru noi – vrem să continuăm să ne dezvoltam serviciul aici în beneficiul celor peste 450.000 de oameni care deja îl folosesc la nivel național. În ultimul an, zeci de mii de utilizatori au folosit serviciul Uber și în Timișoara, 12% dintre aceștia fiind turiști din 59 de țări din întreaga lume. Suntem pro-reglementare și pro-dialog. Transportul urban se schimbă – credem că trebuie să avem o discuție despre viitorul orașelor, nu despre trecutul lor. Propunem autorităților din România și tuturor actorilor din industrie să discutăm despre soluții care au fost deja adoptate de alte state membre UE – soluții care încurajează noi alternative la mașinile personale și care aduc mai multă valoare pentru comunitățile locale”.