PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Producător pus să schimbe injectoarele

Un ploieştean a reuşit să-şi repare maşina, care avea injectoarele stricate, după ce Protecţia Consumatorilor a obligat Dacia să respecte contractul prin care oferea garanţie.

Laurenţiu Stanciu şi-a cumpărat în luna iunie a anului 2006 un Logan Diesel de la Poliserv, dealerul de autoturisme Dacia din Ploieşti. La scurt timp, a început să aibă probleme cu pornirea motorului. De vină erau injectoarele pe care, prima dată, Dacia le-a plătit.

Cum maşina a avut la scurt timp aceeaşi problemă, Laurenţiu a mers din nou la service, unde aceştia au refuzat să-i mai repare maşina, acuzându- l că el ar fi pus motorină de proastă calitate, fără a oferi însă şi dovezi. După luni de zile, problema s-a rezolvat, dar numai după ce OPC-ul a intervenit.

Motor căzut la 2.000 km de la revizie

Ploieşteanul povesteşte că la revizia de 50.000 km, service-ul Poliserv a înlocuit injectoarele, Dacia achitând factura pentru că plătea garanţie extinsă.

„Pe 22 decembrie anul trecut, la numai 2.000 km de la revizie, motorul a refuzat să mai pornească. Am dus-o tractată la acelaşi service, mecanicii spunându-mi că motorul are aceeaşi problemă la injectoare. Nu am înţeles cum e posibil ca nişte piese de schimb furnizate de Dacia să pice după două luni. Mi-au luat probă de motorină, care era curată, apoi mi-au spus că le pare rău, dar Dacia nu le mai trimite injectoarele fiindcă e motorina necorespunzătoare”, spune şofe rul, care acuză Dacia că nu a trimis nicio analiză de laborator prin care să-i demonstreze că motorina cumpărată de la staţiile de carburanţi din Ploieşti nu a fost bună. „Şi, până la urmă, nu înţeleg ce vină am eu că asta este motorina de pe piaţă? Doar nu-mi puneam eu apă în rezervor de nebun la o maşină la care plătesc rate?”, se întreabă Laurenţiu Stanciu.

Reprezentanţii service-ului susţin că au urmat procedurastan dard în astfel de cazuri. „Am trimis raportul tehnic la Dacia, de unde am primit un răspuns negativ referitor la schimbarea injectoarelor. Mai departe nu depinde de noi”, susţine Valentin Vasile, directorul service-ului Poliserv. Oficialii Dacia au o justificare pentru refuzul lor: „După prima intervenţie de schimbare a injectoarelor, acceptată de noi ca un gest comercial, domnului Stanciu i s-a transmis că a folosit carburant ne corespunzător. A doua oară nu mai putem suporta contravaloarea reparaţiei survenite din acelaşi motiv”, a declarat Silviu Sepciu, şeful serviciului Relaţii Presă din cadrul Direcţiei Comunicare Dacia.

„Nu au putut prezenta dovezi că nu era bun carburantul”

Săptămâna trecută, ploieşteanul a reuşit să-şi recupereze ma şina din service. „Îmi pierdusem orice speranţă că voi reuşi să-mi repar autoturismul fără să plătesc paguba şi, totuşi, minunea s-a produs după ce s-a implicat OPC Prahova”, a declarat Laurentiu Stanciu.

„Inspectorii au constatat că atât service-ul, cât şi producătorul Dacia nu au putut prezenta documentele legale care să justifice cali tatea necorespunzătoare a carburantului. Acesta era motivul invocat pentru a nu suporta re paraţiile maşinii. Prin urmare, cele două firme au fost obligate să respecte prevederile contractului de garanţie semnat de ambele părţi la cumpărarea autovehiculului”, ne-a declarat Corneliu Buzu, directorul OPC Prahova. MĂRTURII

Injectoarele, o problemă frecventă la Loganul diesel

Pe forumurile proprietarilor de modele Logan diesel sunt foarte mulţi proprietari care reclamă injectoarele defecte. Iată un exemplu postat pe www.daciaclub.ro: „Aceeaşi problemă o am şi eu, de 2 săptămâni stă în service cu injectoarele căzute la 8.000 de kilometri. Au luat probe la motorină şi a ieşit în parametri, dar au motivat că s-a găsit în filtrul de motorină de patru ori apă peste limita normală. (...) Înlocuirea au spus că trebuie să o suport eu, adică 52 de milioane de lei vechi. Le-am zis să se mai gândească. În aceeaşi zi când am dus-o la service, a mai adus cineva o altă maşină Logan 1,5 dci cu aceeaşi probemă: injectoare căzute la 7.500 de kilometri”.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro.