O bucureşteancă a fost nevoită să-şi plătească singură o consultaţie medicală, făcută în Bulgaria, deşi avea o poliţă de asigurare de sănătate valabilă.
Vacanţa pe care o tânără de 22 de ani din Capitală a avut-o anul trecut în Bulgaria a fost marcată de probleme de sănătate care au luat-o prin surprindere. Pentru că încheiase o poliţă de asigurare chiar înainte de plecare cu firma Roumanie Assurance International SA (RAI), Elena-Monica Vişan a mers la un cabinet pentru a fi văzută de un medic care să o lămurească de ce are dureri groaznice la stomac.
„Chiar medicul a sunat la firma de asigurări”
Femeia susţine că doctorul bulgar la care s-a prezentat, înainte de a o consulta, a sunat în România la firma asigurătoare, folosind numărul de telefon trecut în poliţă, pentru a se asigura că nu vor fi probleme cu plata serviciilor medicale, şi i s-a spus că totul este în regulă. „Cu toate acestea, la sfârşitul anului, am avut parte de o surpriză extrem de neplăcută. Am primit un telefon de la RAI şi am fost înştiinţată că nu-mi vor plăti consultaţia, motivând că nu am anunţat în 48 de ore de la efectuarea acesteia. Le-am spus că este cu siguranţă o încurcătură, pentru că asigurările au fost anunţate chiar din acea zi, de medicul care m-a consultat”, povesteşte Elena- Monica Vişan.
Femeia susţine că, la scurt timp, a primit o somaţie din Bulgaria în care i se cerea să achite contravaloarea serviciilor medicale în valoare de 213 euro pentru că firma asigurătoare refuză să facă plata. „Cei de la RAI au încercat să mă intimideze la telefon în loc să încerce să descurce iţele. Am descoperit că documentele trimise în Bulgaria conţin referire la o persoană Cazacu Tamara, care nu a anunţat firma asigurătoare decât la câteva zile de la consultaţie, şi asta prin fax. Nu cunosc această persoană şi nici cine a trimis faxul cu pricina”, afirmă bucureşteanca.
Mama tinerei susţine că a vorbit cu un avocat, care i-a spus că acea clauză trecută în contract, referitoare la obligaţia de a-i anunţa în 48 de ore de la consultaţie, nu este decât o chichiţă de care se folosesc firmele asiguratoare pentru a plăti cât mai puţin. „Am fost nevoite să achităm aceşti bani pentru că era mult mai scump să mergem în Bulgaria la un proces şi nu dispuneam de banii necesari pentru asta”, ne-a mai spus mama tinerei. Reprezentanţii Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor o sfătuiesc pe Elena să reclame problema la Comisia de Su pra veghere a Asigurărilor. Ar fi bine dacă ar putea obţine o confirmare scrisă din partea medicului că a anunţat societatea de asigurări în ziua efectuării consultaţiei.
RĂSPUNSUL FIRMEI ACUZATE Au fost încălcate clauzele contractuale
Reprezentanţii firmei de asigurări Roumanie Assurance International SA spun că asiguratul are obligaţia să anunţe societatea de asigurare de producerea evenimentului în termen de 48 de ore, exceptând cazurile în care se află în imposibilitate de comunicare. Societatea de asigurare accepta ca avizarea daunei să se facă şi de către spital sau de alte persoane însoţitoare ale asiguratului.
„În cazul în discuţie, prezentarea la medic a bu cureştencei s-a realizat pe data de 20.08.2008, în timp ce anunţarea societăţii de asigurare s-a realizat prin fax, de către societatea Global Assistance Bulgaria în 25.08.2008, fapt care reprezintă o încălcare a clauzelor contractuale în condiţiile în care Vişan Elena-Monica nu face dovada vreunei cauze, temeinic justificată, care să o fi împiedicat să-şi exercite obligaţiile contractuale, înţelegând să invoce, în mod convenabil după părerea noastră, anunţarea evenimentului de către medicul bulgar, însă fără a face dovada în acest sens”, susţine Bustuc Andrei Manuel, şef serviciu juridic al companiei RAI.
În ceea ce priveşte apariţia numelui de Cazacu Tamara în corespondenţa prin care s-a comunicat societăţii Global Assistance Bulgaria decizia asigurătorului de neacoperire a costurilor serviciilor medicale, re prezentantul RAI spune că aceasta s-a făcut dintr-o eroare, cu precizarea că toate celelalte date din corespondenţa incriminată sunt pe numele Vişan Elena-Monica.
CAZURI SIMILARE
Aşteaptă 4.500 € de la City Insurance
Dan şi Maria Sauca aşteaptă încă soluţionarea cazului lor de către avocaţii de la Urban şi Asociaţii după ce anul trecut, în septembrie, au aflat pe propria piele, în vacanţă, că asigurarea medicală plătită în ţară este nulă în viziunea firmei asigurătorare City Insurance. Aflaţi în concediu în Antalya, împreună cu copiii lor, cei doi au trăit clipe de coşmar.
În penultima zi de vacanţă, Mariei i s-a inflamat diverticulul Meckel (n.r. - cea mai frecventă anomalie intestinală congenitală, prezentă la 2% din populaţia globului) şi a trebuit operată în ultima zi a sejurului, în caz contrar riscând să moară. Pe patul spitalului, femeia de 29 de ani a aflat că City Insurance refuză să deconteze intervenţia, adică 4.500 de euro.
Imediat ce s-au întors în ţară, soţii Sauca au luat legătura cu o casă de avocatură. A trecut jumătate de an de atunci şi cazul e încă departe de a fi soluţionat. (Georgeta Petrovici) În sprijinul cititorilor
- În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.