PROTECŢIA CONSUMATORULUI: „Mi-au reţinut maşina în service”

Un bucureştean nu reuşeşte să-şi mai „recupereze” maşina din cauza unei firme de asigurări. Adrian Radu a avut ghinionul ca maşina lui, Opel, să fie serios avariată de o dubiţă Ford Tranzit, la sfârşitul anului trecut.

Accidentul s-a petrecut în zona localităţii Bragadiru, din apropierea Capitalei, iar poliţiştii au stabilit că cel vinovat de accident era şoferul dubiţei, aşa că Adrian urma să îşi repare maşina în baza asigurării RCA pe care şoferul Fordului o avea la firma de asigurări Carpatica.

Pentru că firma asigurătoare refuză să plătească facturile de reparaţie, care depăşesc 7.000 de lei, bucureştenul nu poate să-şi ridice maşina de la service. Motivul oficial al refuzului: devizul nu a fost întocmit conform notei de constatare privind avariile existente.

Plimbat între service şi firma asigurătoare

La scurt timp după accident, Adrian a început demersurile pentru a-şi repera maşina şi a mers la sediul companiei asigurătoare, însă susţine că lucrurile s-au mişcat greu de la început.

„Mi s-a spus să revin în două zile ca să ridic procesul-verbal de constatare a daunelor. La data stabilită, m-am învoit de la serviciu ca să ajung la Carpatica, dar acolo mi s-a spus că nu a venit procesul-verbal de la Sibiu, dar să stau liniştit că în seara aceea sau a doua zi va ajunge sigur şi o să fiu sunat”, îşi aminteşte Adrian Radu.

A mai aşteptat trei zile fără să primească vreun răspuns, aşa că a revenit la compania de asigurări, unde într-un final i s-a dat documentul. Apoi, bucureşteanul susţine că a mers la Top Speed Service pentru a-şi repara maşina, unitate recomandată chiar de Carpatica. „Aici s-a făcut o reconstatare, datată la începutul lunii februarie şi aprobată de Carpatica, întrucât maşina fusese lovită în spate şi hayonul nu se mai deschidea, iar după deschiderea forţată a acestuia, ei au găsit avarii suplimentare şi mi-au spus că ne auzim în câteva zile, timp în care o să comande piesele şi o să obţină acceptul de plată de la Carpatica Asig”, afirmă Adrian.

Despăgubire cu 5.200 de lei mai mică decât paguba

La mijlocul lunii februarie, maşina a fost gata, însă service-ul a refuzat să i-o dea pentru că nu primise acceptul de plată de la Carpatica. Bucureşteanul a luat de la service procesul-verbal de constatare a daunelor, factura şi devizul de materiale şi de manoperă şi s-a prezentat cu toate aceste acte la firma asigurătoare.

„La câteva zile, am fost sunat de o femeie care mi-a spus că au aprobat ca sumă de despăgubire doar 2.000 de lei faţă de cei 7.274, 79 lei cât reprezenta factura. În concluzie, maşina este reparată şi stă în curtea service-ului, care nu mi-o eliberează până nu vin cu acceptul de plată pentru toată suma sau până nu semnez angajamentul de plată”, afirmă Adrian Radu.

RĂSPUNSUL CARPATICA

Nota de constatare nu corespunde cu devizul

Reprezentanţii firmei Carpatica Asig susţin însă că diferenţa între suma solicitată de bucureştean şi cea acordată de ei rezultă din faptul că devizul întocmit de unitatea service reparatoare nu a fost aprobat de societatea lor, deoarece nu a fost întocmit conform notei de constatare privind avariile existente.

„Societatea noastră, în calitate de asigurător, nu poate acorda o despăgubire mai mare decât cuantumul pagubei, conform Ordinului nr. 20/2008, art. 50”, mai spun reprezentanţii firmei. Pe de altă parte, reprezentanţii service-ului implicat în acest caz susţin că au de recuperat peste un miliard de lei vechi de la această firmă de asigurări şi că ei nu au umflat facturile.

„Noi nu putem să facturăm niciun leu în plus pentru că lucrăm după nişte normative date de asigurări. Eu am auzit că firma Carpatica ar fi în incapacitate de plată şi de aceea apelează la tot felul de tertipuri ca să evite plata. Dacă firma Carpatica nu plăteşte, trebuie să plătească clientul. I-am făcut maşina şi vrem să fim plătiţi. Noi am început toate procedurile legale împotriva acestei firme”, afirmă Ionel Niculescu, directorul Top Speed Service.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.

"Service-ul este pe lista celor agreate de către Carpatica, având o convenţie de colaborare, aşa că aceste dispute ar trebui să fie rezolvate de cele două firme, iar eu ar trebui să îmi primesc maşina, bun de care nu mă pot folosi acum", Adrian Radu, păgubit