O femeie din Suceava, care a plătit peste 1.000 de euro la dentist, susţine că lucrarea făcută de acesta s-a deteriorat rapid, iar „reparaţiile” au costat-o peste 4.000 de euro.
Pentru două lucrări stomatologice, o bucovineancă susţine că a plătit în urmă cu patru ani peste 1.000 de euro. La nici jumătate de an, acestea au început să se deterioreze. După un an, una dintre lucrări a picat cu totul, iar de pe cea de-a doua s-a exfoliat porţelanul. Femeia susţine că „reparaţiile” au costat-o până acum 4.000 de euro, acestea nefiind încă finalizate.
Fostul stomatolog al femeii susţine că de vină pentru această situaţie este chiar pacienta, pentru că timp de patru ani nu a mai venit la niciun control.
„Copilului meu i-a dat aparat dentar fără o radiografie”
„În 2004, am mers la un cabinet stomatologic unde mi s-au făcut două lucrări, care m-au costat peste 1.000 de euro. Doctoriţa le-a trimis iniţial la un laborator de tehnică dentară din Bucureşti, dar când le-a pus definitiv în gură, le-a pilit să calce mai bine, însă nu le-a mai dat la glazurat, aşa cum ar fi trebuit. De aceea, porţelanul a început să sară din zona pilită”, susţine Rodica B.
După un an, una dintre lucrări a picat cu totul, susţine femeia, iar cealaltă este serios deteriorată. „Medicul din Bucureşti, la care merg acum, mi-a spus că lucrarea a căzut pentru că a fost pusă prost. Tot din cauza ei, copilul meu şi-a pierdut un dinte şi a avut nevoie de implant. I-a dat aparat dentar fără o radiografie”, susţine Rodica.
„Vrea să-şi pună implanturi pe banii mei”
Stomatologul acuzat susţine însă că cele două lucrări au fost foarte bine realizate. „După ceva timp i s-a decimentat una dintre ele. Nu este o tragedie, se mai întâmplă. Am programat-o ca să rezolvăm această problemă, dar nu a venit la cabinet. Abia acum o lună a venit, spunând că are nevoie de implanturi. S-a gândit să-şi pună implanturi încercând să scoată bani de la mine”, este de părere Otilia Gălbău, fostul dentist al bucovinencei.
Stomatologul spune că femeia a achitat doar lucrările de la laborator şi că pe tratament nu i-a luat bani. „Eram prietene şi, contra unui alt serviciu, nu i-am luat preţ întreg”, susţine Otilia Gălbău.
Eliberarea chitanţei, obligatorie
Bucovineanca reclamă şi faptul că stomatologul nu i-a dat chitanţă pentru banii plătiţi. Dentisul spune că nu-şi mai aduce aminte dacă i-a dat chitanţă femeii, pentru că aceasta nu a solicitat. Reprezentanţii Colegiului Medicilor Dentişti spun că, conform Legii nr. 95/2006, privind exercitarea profesiei de medic dentist, competenţa de soluţionare a acestui caz revine Colegiului Medicilor Dentişti din Suceava.
„De aceea, am trimis acest caz pentru analiză la Suceava. Medicii den tişti trebuie să elibereze chi tanţe pacien ţilor conform legis laţiei fiscale din România”, afirmă Mihai Augustin, preşedintele Colegiului Medicilor Dentişti din România.
SFATURI
Cum te asiguri că primeşti servicii de calitate
Ca să vă asiguraţi că medicul dentist la care mergeţi va face ceea ce vă aşteptaţi, este bine să aveţi o discuţie sinceră cu el înainte de a vă începe o lucrare.
„Eu consider că medicul stomatolog trebuie să fie onest atât faţă de pacient, cât şi faţă de el. La prima întâlnire, înainte de o lucrare mare, medicul ar trebui să-i explice pacientului, în cele mai mici detalii, pe înţelesul lui, toate etapele tratamentului, costurile, dar şi timpul necesar pentru lucrarea respectivă. De multe ori, există mai multe soluţii de tratament care diferă, varianta optimă fiind un compromis între dorinţa pacientului şi ceea ce se poate realiza”, afirmă stomatologul Bogdan Bader.
Conform legii, pacientul ar trebui să semneze de luare la cunoştinţă atât asupra procedurii care i se aplică, cât şi în ceea ce priveşte costurile. „Aceste adnotări se fac în fişa medicală. La lucrările complexe, medicul stomatolog nu poate să estimeze cu exactitate numărul de proceduri necesare, costurile estimate iniţial putând creşte”, mai atenţionează stomatologul.
În sprijinul cititorilor
- În fiecare miercuri veţi putea citi în pagina de protecţia consumatorilor poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor.
- Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro