Răspunde Elena Moise, avocat la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România
Irina: De curând am cumpărat de la o fabrică de mobilă o canapea care după câteva zile a început să miroasă ciudat. Când m-am uitat mai atent am descoperit că lemnul din care este confecţionată se înverzise. I-am anunţat pe reprezentanţii magazinului şi le-am cerut să-mi schimbe piesa, însă au refuzat, motivând că dacă am cumpărat canapeaua în stare bună nu sunt vinovaţi de ce s-a întâmplat ulterior. Vreau să ştiu dacă îmi mai pot recupera banii. Orice lipsă de conformitate apărută în primele 6 luni de la livrare este considerată a fi existat la momentul livrării, potrivit Legii 449/2003. Prin urmare, comerciantul nu vă poate refuza luarea măsurilor reparatorii (reparare, înlocuire, restituirea contravalorii) decât dacă poate proba că defectul a fost provocat ulterior prin utilizarea necorespunzătoare. În cazul în care problema nu se rezolvă pe cale amiabilă cu vânzătorul, aveţi posibilitatea de a transmite o reclamaţie către comisariatul local pentru protecţia consumatorilor.