Promoţia care scumpea biletul în loc să-l ieftinească

Promoţia care scumpea biletul în loc să-l ieftinească

Operatorul Wizz Air e acuzat că a păcălit clienţi prin introducerea unei taxe în schimbul căreia promitea că biletele vor fi mai ieftine cu 10 euro. Reprezentaţii companiei invocă o eroare.

Un român stabilit în Marea Britanie, Bogdan Grecu, susţine că a fost păcălit să participe la o promoţie prin care compania Wizz Air promitea propriilor clienţi achiziţionarea unor tichete de zbor la preţ redus. În acest sens, consumatorul a plătit o taxă de intrare în rândul clienţilor fideli ai operatorului, persoane care ar fi beneficiat de preţuri mai mici la tichetele de zbor.

După ce a achitat taxa de aproape 10 euro, a constatat că preţul nu era mai mic, ci chiar crescuse automat tocmai cu zece euro – exact cât era promisă reducerea de preţ din promoţie.

Prin această "şmecherie" pasagerii nu beneficiau decât de bilete la preţ de 79,99 de euro, fie că participau sau nu la promoţie.

A plătit 10 euro degeaba

"La începutul lunii aprilie, pe site-ul companiei Wizz Air a apărut o reclamă care spunea că cei care se înscriu în Wizz Xclusive Club pot primi reduceri de 10 euro la fiecare bilet cumpărat. Înscrierea costa, la acea dată, 9.99 euro. Cum trebuia să călătoresc de la Madrid la Bucureşti pe 25 aprilie, am verificat pe site şi, la ora 22.20 (UK), preţul afişat era de 79.99 euro (69.99 euro pentru membrii Xclusive Club). M-am înscris imediat în XClusive Club şi am încercat să-mi cumpăr biletul la ora 22.30. Iată ce mi s-a afişat: 79.99 euro (89.99 euro pentru cei care nu sunt membri ai clubului). Mi-am spus că poate biletele de 69.99 euro se vânduseră deja. M-am delogat şi, la ora 22.34 am verificat din nou site-ul. Preţul afişat era din nou 79.99 euro (69.99 euro pentru membrii Xclusive Club)", ne-a povestit Bogdan Grecu.

El a încercat şi a doua zi să-şi cumpere biletele de zbor cu reducere, dar şi de această dată s-a lovit de aceeaşi problemă. Pentru că nu a avut altă soluţie, a plătit preţul întreg.

"Până la urmă am cumpărat biletul la preţul de 79,99 de euro, pentru că era singurul disponibil. WizzAir nu a oferit, de fapt, bilete la preţul de 69,99 de euro", ne-a mai spus reclamantul.

Bogdan Grecu a mers mai departe şi a contactat serviciul de clienţi al operatorului pentru a cere restituirea taxei de zece euro sau accesul la bilete cu preţ redus: "Nu am primit nici un răspuns la solicitarea mea. Nu cred că le pasă", este concluzia lui.

"A fost o eroare de sistem. Vom returna clienţilor banii"

Reprezentanţii operatorului low cost ne-au declarat că problema a fost cauzată de o defecţiune a sistemului online. "A fost o eroare de sistem, care s-a remediat imediat ce a fost identificată. Departamentul nostru de relaţii cu clienţii îl va contacta pe pasager şi i se va returna diferenţa, la fel cum am procedat şi cum vom proceda pentru toţi clienţii care nu au putut rezerva la preţuri reduse din cauza erorii tehnice temporare", ne-a explicat Attila Dankovics, Director de Comunicare, Marketing şi Vânzări Wizz Air.

Unde poate fi reclamat operatorul

Specialiştii în protecţia consumatorului cred că acest caz ţine de aplicarea unor practici comerciale incorecte şi oferă câteva sfaturi celor afectaţi.

"Cazul consumatorului reprezintă, teoretic, o încălcare a dispoziţiilor Directivei 2005/29/ CE privind practicile comerciale incorecte, aşa cum a fost transpusă în legislaţia Ungariei, stat în care îşi are sediul operatorul de transport aerian reclamat. Astfel, orice practică de natură comercială care îl determină pe consumator sau este susceptibilă să-l determine - prin informaţii in co recte, omiterea unor informaţii, practici agresive - să ia o decizie pe care altfel nu ar fi luat-o, e considerată o practică comerciala incorectă. Consumatorul poate sesiza autorităţile pri vind protecţia consumatorilor din Ungaria", recomandă Mihai Titichi, avocat şi consultant la Centrul European al Consumatorilor din România. "Orice practică ce determină consumatorul să ia o decizie pe care altfel nu ar fi luat-o este considerată incorectă" MIHAI TITICHI, avocat, ECC România

Alte cazuri reclamate la Protecţia Consumatorului:

  • Taxe ascunse la plata cu cardul a biletelor de avion
  • "Mi-au făcut rezervare, deşi aeroportul e închis"
  • Nimeni nu-şi asumă vina pentru bagajele deteriorate

Ne puteți urmări și pe Google News