Probleme apărute în ultima perioadă cu protecţia datelor personale stocate de Facebook sau Google, au determinat gigantul informatic Microsoft să ia măsuri.
„Project Bali” este o bancă de datele personale, care va permite utilizatorului să deţină controlul asupra tutror informaţiilorpe care le oferă pe internet.
Proiectul Microsoft va lovi puternic companiile care depind de vânarea de reclame şi targetarea acestora cu ajutorul datelor personale ale utilizatorilor, oferite de reţelele sociale sau motoarele de căutare pe internet.
Toate datele generate de un utilizator al internetului, cum ar fi vizitarea unui anumit site sau căutarea unui produs, vor fi stocate într-o bancă de date personale, care se va afla sub controlul strict al acestuia.
Cu un control absolut asupra propriilor date, utilizatorul poate alege să le păstreze condifenţiale sau să le transmită companiilor de pe internet.
Project Bali al celor de la Microsoft este construit în jurul conceptului de intimitate inversată. Concret, datele personale aflate în posesia celui care le-a generatsunt private. Datele aflate în proprietatea altor terţi, nu ale celui care le-a pus pe internet, sunt invers private.
Potrivit Microsoft, „Project Bali este o bancă de date personale care conferă utilizatorului controlul asupra tuturor datelor colectate despre el.”
Scopul acestui proiect este de a diminua pe cât posibil a datelor personale care sunt transferate în sfera intimităţii inversate. Project Bali este într-o fază beta, Microsoft punând la dispoziţia celor ineresaţi o pagină unde pot cere un cod pentru a se înscrie pentru a testa proiectul, relatează ghacks.net.