Sectorul de autostradă Buzău - Focşani, care face parte din A7, ar putea fi scos la licitaţie până la sfârşitul verii, urmând ca, până la finalul anului să fie scoase la licitaţie Focşani - Bacău şi Bacău - Paşcani, a scris miercuri, pe Facebook, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.
"A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320 km de la Paşcani până la autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focşani şi Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârşitul verii să scoatem la licitaţie sectorul Buzău - Focşani, iar până la sfârşitul anului Focşani - Bacău şi Bacău - Paşcani", a notat ministrul.
Ce promisiuni mai face actualul Guvern
Acesta a amintit că licitaţia pentru construirea primului tronson din A7, respectiv cei 63 de kilometri dintre autostrada A3 (Dumbrava) şi Buzău, a fost trimisă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP).
"Astăzi a fost încărcată pe sistemul de licitaţii publice documentaţia A7 Ploieşti (Dumbrava) - Buzău, pentru validarea de către Agenţia Naţională de Achiziţii Publice. După validarea de către ANAP, licitaţia va fi publică pe SICAP pentru depunerea de oferte. Subliniez că licitaţia este pentru execuţia lucrărilor, adică efectiv construire. Proiectul tehnic de execuţie este deja făcut şi este parte din documentaţia de licitaţie. Asta înseamnă că, imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren", a scris Catălin Drulă.
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 20 de luni
Autostrada A7 Ploieşti (Dumbrava) - Buzău este împărţită în 3 loturi: nod Dumbrava pe A3 Bucureşti - Ploieşti - Mizil (21 km); Mizil - Pietroasele (28,35 km) şi Pietroasele - Buzău (13,90 km). Sunt prevăzute şase noduri rutiere, 42 de poduri/pasaje/viaducte, patru parcări/spaţii de servicii şi două centre de întreţinere, perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi şi staţii de încărcare pentru vehicule electrice în spaţiile de servicii.