Strategia online a devenit din ce în ce mai importantă în ultima perioadă. Pe bună dreptate, instrumentele social media pot apropia cetățenii de reprezentanții lor, iar autoritățile care au conștientizat importanța mediul online au înregistrat creșteri importante de popularitate și încredere față de instituțiile lor.
După ce la nivel național, campania pe marginea hit-ului lui Smiley ,,Pierdut Buletin” a Ministerului Afacerilor Interne a avut rezultate uimitoare, planul online prinde contur și la nivel local.
Un caz interesant a fost sesizat la Piatra Neamț, unde primarul interimar, Dragoș Chitic, aproape că a înlocuit audiențele clasice cu răspunsuri rapide direct pe pagina personală de Facebook.
Până la campanii mai complexe, gândite de echipe de comunicare, în Piatra Neamț, primarul răspunde criticilor, sugestilor, dar și aprecierilor cetățenilor singur. Iată câteva exemple
O altă campanie în mediul online, susținută chiar de Dacian Cioloș, "Comisia de tăiat hârtii", devine din ce în ce mai populară pe rețele de socializare. Cetăenii sunt invitați să ajute la debirocratizarea adminstraţiei prin intermediul platformei maisimplu.gov.ro, acolo unde vor putea să împărtăşească din experienţa lor în relaţia cu autorităţile.