Ne mai despart două zile până la proba scrisă din cadrul concursurilor pentru directorii de şcoală.Tensiunea creşte pe zi ce trece. Ieri, în faţa Ministerului Educaţiei, zeci de profesori au cerut demisia lui Mircea Dumitru, dar şi amânarea probelor
Profesorii care au vrut să-şi încarce online documentaţia pentru înscrierea în concurs au avut parte numai de probleme. O parte din dosarele dascălilor au fost refuzate din cauza erorilor tehnice de la platformă. Ministerul le-a mai acordat o şansă candidaţilor, în ziua de luni, să-şi rezolve problemele direct la inspectoratele şcolare de care aparţin.
Ministerul nu va opri concursul!
Imediat după protestul din faţa Ministerului Educaţiei, oficialii au reacţionat şi au dat asigurări că toate problemele cauzate de erorile tehnice se vor rezolva, cu rapiditate, prin inspectorate. De asemenea, aceştia au ţinut să precizeze că probele nu se amână. ,,Proba scrisă, din cadrul concursului, va avea loc în data de 12 octombrie, totul conform calendarului”, spun oficialii.
,,Zeci de unităţi unde nimeni nu şi-a depus dosarul”
Concurenţa din cadrul concursurilor se anunţă mică sau inexistentă. Mulţi dintre dascălii nemulţumiţi nu vor mai ajunge în sălile de examen.
M-am înscris, dosarul meu este validat, am şi învăţat, sunt sigur că aş lua acest concurs, dar nu mă prezint la concurs, a declarat Florian Nemeş, directorul Colegiului „Dinu Lipatti”, Bucureşti.
Lipsa candidaţilor a fost confirmată şi de Marius Ovidiu Nistor, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie ,,Spiru Haret”. „Continuarea concursului va duce doar la înlocuirea unor directori numiți cu delegație cu alții care vor fi numiți tot cu delegație. De asemenea, din analiza făcută la cald, avem zeci de unități unde nimeni nu și-a depus dosarul deoarece nimeni nu își dorește să devină director”.
Cele şase cereri ale profesorilor
Florentin Nemeş, profesor la Colegiul Naţional ,,Dinu Lipatti” din Bucureşti transmite că profesorii trebuie să fie uniţi şi să schimbe ceva în acest sistem. ,,Dacă acest concurs trebuie organizat acum, cu orice preț, indiferent de consecințe, atunci să cerem ferm acum și rezolvarea adevăratelor priorități ale învățământului.” 1. 6% din PIB pentru educație 2. bază materială modernă pentru școli 3. salarii la nivelul UE 4. lichidarea birocrației 5. o nouă filozofie și strategie în educație 6. competență și depolitizare la nivelul ministerului