Producătorii japonezi domină topurile de satisfacţie în Europa

În două dintre cele mai mari trei pieţe auto europene, maşinile mărcilor nipone au răsplătit aşteptările celor mai mulţi clienţi. Dacia are două prezenţe în Top 10.

Honda, Lexus şi Volvo – doi producători japonezi şi unul cu proprietar chinez – domină topurile de satisfacţie JD Power în cele mai importante trei pieţe europene: Germania (1,3 milioane de autoturisme comercializate în primele cinci luni ale anului), Franţa (1,01 milioane) şi Marea Britanie (0,85 milioane).

Producătorul român Dacia are două prezenţe onorabile în aceste ierarhii, locul opt – în Franţa şi poziţia a zecea – în Germania.

Autoturismele construite la Mioveni nu sunt exportate încă în Marea Britanie. SUV-ul Duster, probabil subcompactul Sandero şi, posibil, a doua generaţie a gamei Logan, toate cu volan pe dreapta, vor ajunge la clienţii din Insulă începând de anul viitor.

Compania de cercetare a pieţei JD Power a măsurat nivelul de satisfacţie a clienţilor în funcţie de patru criterii-cheie: atractivitatea vehiculului (performanţă, design, confort), calitatea şi fiabilitatea acestuia, costuri de întreţinere (consum, poliţe de asigurare, reparaţii) şi calitatea prestaţiilor oferite de serviceurile autorizate ale fiecărei mărci.

Volvo, care a trecut, în primăvara lui 2010, în proprietatea holdingului chinez Geely, după ce a făcut parte mai mulţi ani din portofoliul grupului american Ford, este cea mai apreciată marcă auto în rândurile proprietarilor de autoturisme din Germania, indică studiul de satisfacţie realizat de JD Power în 2011.

Honda a ocupat prima poziţie în ierarhia similară realizată de aceeaşi companie în Hexagon, iar Lexus – brandul de lux al producătorului Toyota – a fost preferatul clienţilor din Marea Britanie. La mare luptă cu Honda.

Mazda a completat evoluţia remarcabilă a producătorilor niponi, cu un loc trei pe care l-a bifat în Germania, acolo unde Honda a ocupat "abia" poziţia a cincea.

Toyota, cel mai mare producător auto la nivel mondial, a depăşit, se pare, perioada critică – aceea în care a fost nevoit să verifice şi repare mai multe milioane de maşini în service-urile proprii – reuşind să se numere între cele mai satisfăcătoare zece mărci în Germania, Franţa şi Marea Britanie. TOP 10 J. D. POWER

Satisfacţie clienţi

Notă: Fiecare marcă poate strânge un maxim de 1.000 de puncte