Producătorii germani de automobile nu vor mai investi în dezvoltarea de motoare cu combustie! Giganții auto își concentrează investițiile în domeniul vehiculelor electrice și fără șofer!
Producătorii auto Volkswagen, Daimler și BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării. Costurile sunt estimate la cel puțin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari), după o întâlnire cu mai mulți miniștri nemți.
Continental, care produce regulatoare de motoare diesel pentru evacuarea gazelor de eșapament și senzori pentru măsurarea nivelului de oxid de azot, se așteaptă ca din 2023 firmele auto germane să renunțe la eforturile de a dezvolta noi motoare cu combustie.
"Va fi dezvoltată din nou o nouă generație de motoare cu combustie dar după aceea, aproximativ în jurul anului 2023, nu vor fi mai fi dezvoltate altele deoarece nu se justifică din punct de vedere economic deoarece accentul se va pune pe vehiculele electrice și fără șofer", a explicat Wolfgang Schaefer, directorul financiar al Continental AG.
"Avem nevoie în continuare de o industrie auto puternică. Vrem ca producătorii noștri auto să aibă în continuare succes pe plan mondial și să continue să construiască cele mai bune autovehicule", a declarat Armin Laschet, premierul landului Renania de Nord-Westfalia, unde sunt amplasate mai multe uzine auto.
În prezent, pe drumurile din Germania circulă aproximativ 15 milioane de autovehicule diesel, care sunt responsabile pentru aproximativ 40% din emisiile de oxid de azot din marile orașe.
Marea Britanie și Franța intenționează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienți — toți angajați ai Tesla — cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.