Probleme pe autostrada Timişoara-Lugoj. Boagiu: "Banii europeni nu vor fi pierduţi"

Fondurile europene care ar fi trebuit să fie folosite pentru construcţia tronsonului doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj nu vor fi piedute, banii urmând a fi realocaţi către alte proiecte, în situaţia în care Comisia Europeană decide retragerea finanţării pentru acest tronson din Coridorul IV Pan-European, potrivit declaraţiilor ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

"Banii nu se pierd, ei vor fi realocaţi pe alte proiecte de pe Coridorul IV. Dacă pierdem finanţarea, construcţia va fi realizată de la bugetul de stat, aşa că cei care au luat această decizie sper să şi plătească", a spus, vineri, Anca Boagiu.

Posibilitatea pierderii finanţării europene pe acest tronson de autostradă a fost anunţată, joi, de preşedintele Traian Băsescu. Acesta a declarat că a primit o scrisoare din partea Comisiei Europene prin care era informat că autorităţile de la Bruxelles au decis să nu mai finanţeze din bani europeni un proiect privind construcţia unui tronson de autostradă de Corodorul IV pan-european, deoarece câştigătorul licitaţiei a fost desemnat de către o instanţă judecătorească.

Preşedintele s-a referit la construcţia lotului doi al  autostrăzii Timişoara-Lugoj, proiect adjudecat iniţial de un consorţiu italian condus de Tirena Scavi şi contestat în instanţă de firma românească Tehnologica Radion. Curtea de Apel din Bucureşti i-a dat câştig de cauză lui Theodor Berna, patronul firmei româneşti.

De asemenea, Boagiu a precizat că licitaţia nu va fi reluată şi că va continua discuţiile cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a rezolva problema şi a menţionat că primul lot al acestei autostrăzi, adjudecat de o asociere din care face parte şi firma UMB Spedition a lui Dorinel Umbrărescu, nu va fi afectat. "Nu am adjudecat contractul, tocmai pentru că am aşteptat decizia instanţei, care şi pe noi ne-a surprins, pentru că este pripită", a mai spus Boagiu. "Evenimentul Zilei" şi "Capital" au scris, încă, din vară despre problemele existente la licitaţia privind lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj. În urma deciziei instanţei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) trebuie să reevalueze ofertele depuse. Italienii de la Tirrena Scavi SpA - Societa Itliana per Condotte d'Acqua SpA - Cossi Costruzioni SpA au fost desemnaţi câştigători cu o ofertă de 445,6 milioane de lei (circa 106 milioane de euro), cu circa 100 de milioane de lei (circa 20 de milioane de euro) mai ieftin decât oferta depusă de asocierea din care face parte Tehnologica Radion. Instanţa, însă, a găsit mai multe nereguli în oferta italienilor. Citiţi AICI mai multe.