Bugetul pe 2015 prevăzut pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a fost avizat ieri, cu 32 de voturi pentru și nouă voturi împotrivă, fiind acceptată suma de 6,11 miliarde de lei. Alexandru Năstase, șeful Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, a declarat ieri, că în prezent se află în execuție 493 de kilometri de autostradă, însă din 2015 se vor finaliza mai mulți kilometri comparativ cu anul acesta. Cu toate acestea, adunând kilometri de autostradă care se află în lucru în prezent, potrivit siteului oficial CNADNR, rezultă o cifră de două ori mai mică, respectiv 220 de kilometri, potrivit calculelor EVZ.
„Sunt, în momentul de faţă, în fază de execuţie la autostrăzi, 493 de kilometri, finanţaţi și din bugetul de stat și din fonduri nerambursabile. Ceea ce vreau să vă spun este că finalizarea depinde de execuţia contractului în sine. În principiu, având în vedere că anul acesta am finalizat destul de puţini kilometri de autostradă, anul viitor se vor finaliza mult mai mulţi”, a explicat Alexandru Năstase.
Comarnic – Brașov, de la anul
Năstase a abordat și tema celor mai așteptate proiecte de autostradă, Comarnic – Brașov și Pitești – Sibiu. „Contractul pentru construcția în concesiune pentru autostrada Comarnic – Brașov va fi cel mai probabil semnat la anul”, a declarat Alexandru Năstase. Lungimea autostrăzii măsoară 53 de kilometri și aceasta ar trebui finalizată în 2017. Cu toate astea, în prezent nu se știe cine va acoperi finanțarea. Dacă aceasta va trebui suportată prin bugetul de stat, și acoperită în termen scurt, atunci planurile autorităților ar putea fi dejucate. Și lucrările pentru autostrada Pitești – Sibiu ar putea porni într-un an și jumătate sau doi ani, a spus ieri ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Singurele obstacole care ar întârzia startul lucrărilor la autostradă ar fi realizarea cu întârziere a studiilor de fezabilitate sau numărul de contestaţii care vor fi depuse, a mai declarat el.