Problema reclamelor Samsung

Bănuiesc că sunteți la curent cu reclama în care Samsung râde din nou de Apple, cea în care un utilizator de iPhone 6, un telefon lansat în 2014, constată că e mai sănătos să treacă la modelul coreean. Chiar dacă Samsung tratează o problemă cu care Apple s-a înfruntat, realitatea din teren nu îi ajută pe asiatici.

Ce s-a întâmplat

În urmă cu aproximativ un an, Apple se afla în mijlocul unui scandal cauzat de performanțele bateriilor de pe modelele iPhone 6, 6S și variantele Plus ale acestora. Pentru a remedia situațiile în care telefoanele pur și simplu se opreau, Apple a lansat un update de sistem de operare, ce permitea procesorului de pe modelele mai sus menționate să funcționeze la o frecvență mai redusă, solicitând mai puțin bateria.

Pentru cei nemulțumiți de această soluție, Apple a pus la dispoziție un program de înlocuire a bateriilor. Clienții puteau merge în orice Apple Store și să schimbe bateriile pentru suma de $29. Pe această idee merge și spot-ul celor de la Samsung.

Realitatea din teren

Cumva, Samsung lansează ideea că e mai bine să dai $800 pe un telefon nou, decât $29 pentru repararea celui pe care îl ai deja. Desigur, Samsung Galaxy S9 este un smartphone superior generațiilor Apple din 2014 și 2015, nu contestă nimeni acest lucru. Însă Samsung are alte probleme pe care trebuie să le rezolve cât mai repede.

Prima dintre ele este suportul software: Samsung Galaxy S5, smartphone-ul lansat în același an ca iPhone 6, a primit update-uri doar până la Android 6.0. Suntem în vremea Android 8.1. Nici măcar Samsung Galaxy S7, telefon lansat în urmă cu doar doi ani, nu a primit update la ultima versiune de software.

Și dacă tot am adus vorba de Samsung Galaxy S7, înlocuirea bateriei într-un centru autorizat Samsung costă în jur de $70. Mai mult decât dublu decât ceea ce oferă Apple pentru un telefon mult mai vechi.

Toate-s vechi

Samsung nu se află la prima reclamă de acest gen. O bună parte din strategia de marketing a asiaticilor s-a concentrat pe ridiculizarea Apple. Asta deși Samsung produce o serie foarte bună de telefoane. Vârfurile de gamă, chiar și cele vechi de doi ani, precum Samsung Galaxy S7, impresionează prin calitatea ecranelor și prin fotografiile foarte bune pe care utilizatorii le fac.

 

Samsung ar avea mai multe de câștigat dacă s-ar concentra mai mult pe propriul produs, decât să acorde secunde bune de spațiu publicitar rivalilor de la Apple.