ProTV a încasat o amendă maximă din partea CNA pentru orele de publicitate. Stațiile locale ale Pro TV, închise de curând, au difuzat, peste limita legală, nu mai puțin de zece ore de publicitate. Aproape 11 chiar. În doar două săptămâni.
Cei de la ProTV au explicat acest derapaj prin două argumente, scrie Pagina de Media. „1. Depășirea este adunarea tuturor stațiilor care au dat publicitate peste cele 12 minute legale.”Nu mi se pare corect”, a spus reprezentantul Pro TV la CNA.
2. Publicitatea la nivel local se vinde foarte ieftin.
CNA spune că această situație este de neacceptat. „Indiferent cu câtă indulgență am privi, aceste depășiri sunt uriașe. Iar toate aceste depășiri se fac în baza unor contracte de publicitate. Toate sunt făcute cu Pro TV. Nu putem lua în considerare cea mai mare depășire de publicitate, ci toate, pentru că pentru toate au existat contracte”, a argumentat Radu Herjeu.
Forul a votat amenda maximă. Adică 200.000 de lei pentru Pro TV SRL (adică puțin peste 40.000 de euro), societatea care a operat până recent licențele locale, ca urmare a unor numeroase depășiri ale timpului alocat publicității, de 12 minute pe oră, mai scrie sursa citată.
Monica Gubernat, cea care s-a autosesizat în acest caz și a cerut monitorizarea stațiilor locale, a propus amenda maximă. Mai exact: 200.000 de lei. Adică aproximativ 43.000 de euro.„Am calculat. Am împărțit amenda maximă - de 200.000 de euro - la timpul depășit și a ieșit 310 lei pe minutul depășit. Nu cred că Pro TV a încasat doar atât”, a spus Radu Herjeu.
Cele 12 stații locale ale Pro TV, care difuzau câteva minute de știri locale, în rest doar program de la București, au avut depășiri uriașe ce au însumat peste 10 ore, în doar două săptămâni: 12-26 octombrie 2017.
În mod „tradițional”, Kanal D a avut cele mai mai depășiri în ultimii ani. Numai la început de 2018, postul a atras două sancțiuni maxime, de câte 200.000 de lei, pentru depășiri.