Pro TV, fabrica de bani

Grupul Central European Media Enterprises (CME), care operează posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV, a obţinut un venit total de peste jumătate de miliard de dolari în primul semestru al acestui an.

Veniturile din România reprezintă aproximativ un sfert din totalul companiei şi sunt în creştere faţă de anul trecut.

Venitul net înregistrat de CME în România în primele şase luni ale anului este cu aproximativ 50% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la valoarea de peste 137 de milioane de dolari.

La fel de profitabile au fost şi operaţiunile CME din Croaţia, Cehia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina, unde compania investeşte puternic. În urmă cu câteva zile, grupul a anunţat intrarea pe piaţa bulgară, unde a achiziţionat cu 172 de milioane de dolari, 80% din acţiunile a două posturi, TV2 şi Ring TV.

Succesul afacerii pe pieţele din Europa Centrală şi de Est se explică prin faptul că bugetele de promovare investite aici sunt mai mari decât în Occident, unde reprezintă sub 50% din total. În România, piaţa de publicitate este estimată la 700 de milioane de dolari, din care televiziunea atrage aproximativ 65%.

(17:40)