PRIN CE METODĂ va trage ROMÂNIA TURIŞTI în 2015

Dezvoltarea pieţei all-inclusive, abordarea de noi pieţe turistice internaţionale, o strategie de dezvoltare a traficului aerian pe aeroportul Constanţa sunt doar câteva dintre atuurile creşterii numărului de turişti pe litoralul românesc în sezonul din 2015, a declarat, pentru AGERPRES, Corina Martin, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării.

“La început de an, mizăm, pentru viitorul sezon pe litoralul românesc şi în Delta Dunării, pe dezvoltarea pieţei all-inclusive printr-un număr în creştere al hotelurilor ce oferă astfel de servicii, pe reamenajarea principalelor zone de agrement, prin implementarea proiectelor europene, pe abordarea unor noi pieţe internaţionale, care este, de fapt, o strategie coordonată de Asociaţia Litoral - Delta Dunării care produce deja efecte evidente. Avem o Campanie, avem buget de promovare, avem film oficial de promovare, o întreagă strategie. Avem şi o strategie de dezvoltare a traficului aerian pe aeroportul Constanţa prin introducerea unui zbor dinspre Milano de o companie low-cost şi dublarea numărului de zboruri charter Tel Aviv - Constanţa, negocieri cu o altă companie low-cost pentru o cursă Constanţa - Londra, continuarea zborurilor Turkish Airlines”, ne-a precizat Corina Martin.

Reducerea TVA-ului în turism la 9% la serviciile turistice reprezintă pentru reprezentanţii asociaţilor un alt atu. Această măsură va duce la scăderea tarifelor pentru vacanţele în destinaţiile din România şi, implicit, la atragerea unui număr mai mare de turişti.

“Există, însă, şi minusuri - o slabă promovare la nivel de ţară, pe pieţele ţintă, bugete insuficiente alocate la nivel public şi ineficient coordonate. Mă refer aici la absenţa produsului Litoral din strategia oficială de promovare a brandului turistic al României”, spune Corina Martin.

Principalele pieţe externe targetate pentru sezonul 2015, cu cel mai mare potenţial de emitere de turişti pentru Litoral, sunt Israel, Moldova, Polonia, Marea Britanie.

'Pe aceste pieţe am demarat deja campanii de promovare, pe care vom continua să le dezvoltăm în 2015, prin participarea la târgurile de turism reprezentative din aceste ţări, campanii de promovare, infotripuri cu agenţii de turism din aceste ţări, conferinţe de promovare a destinaţiilor Mamaia şi Delta Dunării la Londra, Chişinău, Varşovia', spune Corina Martin.

Pentru Delta Dunării, agenţiile de turism specializate în produsele turistice locale combină, adesea, sejurul la mare şi plaje într-o staţiune de pe Litoral cu o excursie de o zi în Delta Dunării, excursii tip croazieră, cu deplasarea pe canale mici şi dejun pescăresc sau cu un week-end într-un resort sau la o pensiune din Deltă.

'Turiştii străini sunt mai interesaţi să viziteze şi Delta Dunării, iar pentru turiştii de pe navele de croazieră, de asemenea, combinăm turul de Constanţa şi Mamaia cu varianta de croazieră în Delta Dunării. Pentru turiştii aflaţi în vacanţă pe Litoral, croaziera de o zi în Delta Dunării este cea mai bine vândută excursie locală', adaugă preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării.

Pentru ca destinaţia Litoral-Delta Dunării să fie cât mai vizibilă, ALDD va participa, în 2015, la mai multe târguri de turism - International Mediteranean Tourism Market - Tel Aviv, ITB Berlin, Târgul de Turism al României - Ediţia de primăvară şi la Tourism.Leisure.Hotels Moldova.