Primul test cu Duster în nordul Africii

Noul model Dacia s-a dovedit vivace pe teren accidentat dar puţin mai şovăielnic pe şosele din Maroc.

Pornind din Marrakech, oraş din centrul Marocului, peste 40 de ziarişti au participat la primul test-drive cu noul model produs la uzina Dacia de la Mioveni. Duster a fost testat atât pe şosele mai mult sau mai puţin asfaltate, cât şi pe teren off-road. Primele modele testate au fost cele cu tracţiune 4X2 propulsate de motoare pe benzină de 1.6 litri sau de dieselul de 1.5 litri şi 85 CP.

În cazul primei motorizări trebuie spus că, în ciuda unui consum mai mare decât al celorlalte motoare amplasate de Dacia pe Duster, este mai puţin zgomotos şi mai elastic.

Din nefericire, pare să-i fie destul de greu să împingă vehiculul, aşa că depăşirile trebuie efectuate în treapta a treia sau chiar a doua a cutiei de viteze. În oraş pare a se descurca destul de bine.

Dieselul de 85 CP este mai vivace la turaţii joase, dar îşi pierde şi el avântul când este utilizat la viteze superioare. În cazul accelerărilor bruşte este mai rapid şi mai de ajutor decât propulsorul alimentat cu benzină. Dar şi mult mai gălăgios. Mai bun pe teren accidentat

După cei 100 km parcurşi pe asfaltul plin de gropi şi apoi pe un macadam nisipos, a urmat adevăratul test off-road. Numai că aici oficialii Dacia au preferat să ne pună la dispoziţie maşini cu tracţiune integrală şi propulsoare diesel de 110 CP.

Ei bine, cu acest motor şi cu sistemul de tracţiune „simplificat” împrumutat de la Nissan, Duster a părut în mediul său. Unii spun chiar că se comportă mai bine decât fratele mai mare şi mai arătos purtător al brandului Renault, Koleos. Asta pentru că este mult mai uşor.

Cu motorul de 110 CP, Duster a parcurs fără nicio problemă un traseu destul de anevoios. Cârcotaşii spun că nu ar fi stricat ceva electronică de ajutor la pornirea din pantă sau la coborâri abrupte. Dar asta costă. Iar Dacia Duster este cel mai ieftin SUV de pe piaţa europeană.

Cert este că, în prima zi de teste, Duster a dovedit că îşi justifică pe deplin raportul performanţe-preţ.

OFICIAL. SUV-urile Dacia au fost conduse şi pe şoselele Marocului

PERFORMANŢĂ. Garda la sol înaltă este extrem de utilă în afara drumurilor amenajate

PROIECT Dacia pregăteşte şi varianta pe GPL Dacia lucrează în prezent la varianta GPL (pe gaz - n.r.) pentru modelul Duster, a anunţat preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, Jacques Chauvet, fără a preciza însă momentul când această variantă va fi lansată oficial sau pieţele pe care va fi introdusă.

În România, Duster se comercializează numai pe motorizări pe benzină şi diesel, preţul minim pentru varianta 4X2 începând de la 10.500 de euro.

CARACTERISTICI TEHNICE

Cel mai potent este dieselul de 110 CP