Coordonatorul Compartimentului de Integritate al Ministerului Sănătății, Cristian Petcu, a precizat că din luna mai va fi funcțional mecanismul de feedback al pacientului, astfel că din luna iulie spitalele vor putea face prima raportare în această privință. Mecanismul nu va reprezenta un instrument de luptă "împotriva culturii şpăgii", ci el se va referi la calitatea serviciilor medicale, a spus Cristian Petcu.
"Mecanismul de feedback nu va fi un instrument de luptă împotriva culturii şpăgii din sistemul de sănătate. El se referă la calitatea serviciilor, la modul în care sunt respectate drepturile pacienţilor în sistemul de sănătate. Din luna mai, mecanismul de feedback va deveni o realitate, iar în luna iulie va exista o raportare la nivel naţional a tuturor spitalelor vis-a-vis de gradul de apreciere a calităţii serviciului de sănătate acordată de unităţile sanitare", a explicat Cristian Petcu, coordonatorul Compartimentului de Integritate al Ministerului Sănătății, citat de Agerpres.
Pe baza sesizărilor primite prin intermediul acestui mecanism Ministerul Sănătății va putea lua "decizii adaptate fiecărei probleme", a subliniat Cristian Petcu.
Reamintim că potrivit unui studiu publicat anul trecut, 36 la sută dintre pacienți consideră calitatea serviciilor medicale din sistemul public de sănătate ca fiind nesatisfăcătoare.