Primul „8“, un fel de 307,5

Dacă Peugeot ar fi utilizat subunităţi pentru denumirea modelelor, poate că noul compact nu s-ar fi chemat 308.

Peugeot 308, primul model francez din seria cu ultima cifră „8“, vine să revigoreze imaginea producătorului francez în clasa compactă. Acolo are de înfruntat nume consacrate, dar conservatoare ca design, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus, dar şi nume în ascensiune, precum Kia cee’d, Honda Civic sau Citroën C4, care i-au cucerit pe pasionaţi cu un aer proaspăt şi o creştere calitativă susţinută. Evoluţie Dacă Peugeot ar fi utilizat şi subunităţi în denumirea modelelor sale probabil că 308 s-ar fi numit 307,5. Pare mai curând un facelift accentuat, decât un model cu totul nou. De fapt, nici nu este complet nou, dacă ne gândim că platforma tehnică a fost preluată, cu retuşurile de rigoare, de la 307.

O privire mai puţin avizată ar trece cu usurinţă peste faptul că oglinzile retrovizoare au fost mutate sau că partea frontala aduce acum cu prototipul 908. 308 aminteşte totuşi mult de modelul pe care l-a înlocuit. A păstrat aceleaşi proporţii, dar linia caroseriei a devenit mai dinamică.

Lucrurile se schimbă la interior. Au fost menţinute numai suprafeţele vitrate de mari dimensiuni şi volanul cu trei spiţe. Planşa de bord este mai bine conturată, materialele folosite la partea superioară sunt plăcute la atingere. Unghiul sub care este înclinată consola centrală sporeşte senzaţia de spaţiu, dar butoanele sistemului audio se află prea departe de şofer. S-a renunţat la cotierele individuale pentru scaunele din faţă, în favoarea uneia centrale cu spaţii de depozitare. Ceasurile de bord şi gurile de ventilaţie au primit inele cromate, detaliu care induce ideea de calitate. Scaunele sunt confortabile, dar parcă prea mari pentru o persoană mai subţire. Un ecran central oferă toate informaţiile utile celui de la volan. Supraponderal Cu 110 cai-putere, dieselul 1.6 HDi se situează la mijlocul ofertei, între 1.6 - 90 CP şi 2.0 - 136 CP. Foarte silenţios şi rafinat, motorul este de multe ori copleşit de cele peste 1.300 de kilograme ale maşinii. Cutia de viteze nu reuşeşte să îmbunătăţească nici ea situaţia, fiind leneşă şi imprecisă. Altfel, experienţa în mers este confortabilă şi, dacă nu se forţează nota, cât se poate de liniştită.