Radu Mazăre a făcut o declaraţie şoc la ieşirea din sediul IPJ Constanţa, unde s-a prezentat în cazul controlului judiciar.
Jurnaliştii EVZ l-au întrebat pe primarul Radu Mazăre ce se va întâmpla, până la urmă, cu Portul Constanţa, în condiţiile în care se ştie că îşi doreşte să devină acţionar majoritar, după ce ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a subliniat joi, 25 iulie, că, în opinia sa, statul român trebuie să rămână acţionar majoritar la compania care administrează Portul Constanţa, care este de altfel obiectiv strategic naţional. "Eu nu am vorbit cu Ioan Rus despre port, eu am vorbit cu Victor Ponta. Eu ştiu că este prieten cu Băsescu şi era normal să aibă aceeaşi părere ca şi el. Păi nu l-a scăpat Rus pe Băsescu de la referendum", a fost declaraţia edilului Constanţei - răspuns care a lăsat loc de interpretări.
Edilul Constanţei s-a prezentat mai devreme de ora 12 la IPJ Constanţa, unde a semnat prezenţa în cazul controlului judiciar, pentru a putea ajunge în timp util la Craiova, pentru a participa la şedinţa Consiliului Naţional PSD, unde Victor Ponta urmează să-şi anunţe candidatura preşedinţie. "Mă duc să-l susţin pe Victor Ponta la Craiova. Îl susţin ca preşedinte", a declarat Radu Mazăre, pentru evz.ro.
Mazăre vrea Portul Constanţei
Radu Mazăre îşi doreşte să devină acţionar majoritar al Portului Constanţei, însă planurile sale nu sunt în concordanţă cu cele ale ministrului Transporturilor, Ioan Rus, care a declarat în emisiunea Jocuri de Putere, prezentată de Rareş Bogdan la Realitatea TV, că, în opinia sa, ar trebui să rămână în posesia statului român.
"Eu cred că acolo (la portul Constanţa - n.r.) putem privatiza până la 50% plus o acţiune, 50% plus o acţiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Adică putere de decizie să o aibă statul. Diferenţa - că se cedează comunităţii locale, că se vinde pe bursă şi vor fi unii care vor cumpăra şi se va modifica, să spunem, puţin, structura acţionariatului, am aduce şi alţi acţionari care să aibă viziune, din cei care au experienţă legată de această activitate - nu este o decizie care îmi va aparţine. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparţine Guvernului României şi nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu aşa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunităţii locale, nu exclud varianta în care să dau acţiuni pe bursă", a declarat Ioan Rus, care crede că Portul Constanţa o infrastructură strategică şi de interes naţional.
Portul Constanţa este administrat de către de o companie deţinută în proporţie de 60% de Ministerul Transporturilor, 20% de Fondul Proprietatea şi 20% de Primăria Constanţa.
Prin proiectul unei Hotărâri de Guvern care este trimisă spre avizare, premierul Victor Ponta vrea să transfere 13% din acţiunile statului către Primăria Constanţa şi să listeze pe bursă încă 14% din acţiunile deţinute de stat la compania care administrează portul, ceea ce ar însemna că Ministerul Transporturilor şi Radu Mazăre vor rămâne fiecare cu 33% . Ideea că statul ar putea pierde pachetul majoritar a stârnit ample controverse, atât în lumea politică, cât şi în rândul operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, scrie EpochTimesRomania.ro.
Nici fostul ministru liberal al Transporturilor, Ramona Mănescu, nu a fost de acord cu descentralizarea Portului Constanţa, pe acelaşţi motiv ca şi Ioan Rus. Plus de asta, ministrul liberal a menţionat în acea perioadă că Radu Mazăre nu are resursele financiare pentru a susţine investiţiile în port.
Plecarea liberalilor de la guvernare a adus noi schimbări, plus altele care urmează să se facă, după cum au şi anunţat la scurt timp ministrul de atunci, Dan Şova, şi premierul Victor Ponta.
„Să-i dai Portul Constanţa lui Mazăre... ăsta-i un element de dispreţ pentru interesul naţional. Nu am niciun dubiu. Un port care face investiţii de 500 de milioane în ultimul an să-l ia Măzărică, clovnul naţional, să facă ce vrea acolo. Nu se poate, e ca şi când ai da Otopeniul la oraşul Otopeni pentru exploatare", a declarat anterior preşedintele Traian Băsescu.