Circulaţia din Craiova pare să fi devenit, în ultima vreme, un concurent serios al traficului din Bucureşti: cozi interminabile la semafoare, maşini care circulă bară la bară, autoturisme parcate în mijlocul străzii din cauza lipsei unor locuri special amenajate.
Practic, în Craiova, există o maşină la fiecare trei cetăţeni (inclusiv copiii şi bătrânii - n.r.), fapt care face aproape imposibilă ieşirea din oraş cu maşina la orele de vârf. „Ca la tunelele din munţi“ Astfel, municipalitatea a fost obligată ca anul acesta să considere prioritate zero fluidizarea circulaţiei şi rezolvarea problemei locurilor de parcare. În acest sens, primăria a alocat din bugetul local 50 de milioane de lei pentru modernizarea şi reabilitarea mai multor artere din oraş. Însă cel mai important proiect al administraţ iei este executarea mai multor parcări subterane.
„Mi-a arătat cineva recent că pentru realizarea unei parcări subterane se folosesc nişte tehnici noi care nu implică răscolirea a ceea ce se află la suprafaţă. Mi-era groază când mă gândeam că va trebui să şifonăm un pic parcurile sau alte suprafeţe şi apoi să le reamenajăm. Mi-era teamă de reacţia oamenilor. Dar se pare că nu e nevoie decât să se facă mai întâi două guri de tunel şi apoi maşinăriile astea moderne îşi fac treaba. Exact ca la tunelele din munţi“, explică Antonie Solomon, primarul Craiovei.
Mai mult, edilul-şef i-a invitat pe oamenii de afaceri interesaţ i să intre într-un parteneriat public-privat cu primăria. „Le pun la dispoziţie toate parcurile din oraş, numai să rezolvăm problema parcărilor. Sper ca maxim într-un an să fie gata măcar o parcare subterană“, spune optimist Solomon. Primarul a dat ca exemplu parcul din faţa Teatrului Naţional, care găzduieşte Aleea Personalităţilor, un proiect mai vechi de-al lui Solomon.
„Nu ar fi minunat ca maşinile să intre prin tunel de pe Calea Bucureşti şi apoi să iasă direct pe strada A.I. Cuza? Şi cu noile tehnici nu am clinti nici măcar o statuie de pe Aleea Personalităţilor“, conchide primarul Craiovei. 1.000 de locuri de parcare Potrivit datelor oficiale, numă rul maşinilor înmatriculate în Craiova depăşeşte 125.000, în condiţiile în care oraşul are în jur de 300.000 de locuitori. Însă numă rul real al maşinilor este mult mai mare deoarece craiovenii şi-au făcut un obicei din a-şi înmatricula maşinile în oraşul bulgar Vidin, aflat la 100 de kilometri de Craiova. Şi nu în ultimul rând, municipalitatea a amenajat doar 1.000 de locuri de parcare în ultimii doi ani.